Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PAS PÅ: Teller "stjæler" dine salg med tilbagevirkende kraft! Webshopsalg og tilbageførsel af betalinger

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

lidob:
Vi har flere gange haft salg til udlandet med kort tilhørende anden etnisk herkomst

Yes - jeg ville også formode at folk i udlandet ofte er af anden etnisk herkomst! Stick out tongue

Det er super gode råd, som Fashion Seller og Jesper kommer med. Følg dem og minimer tabene.

En anden ting er måske at hvis du handler med varer som er meget almindelige i andre lande også, at droppe salget til udlandet?

Under alle omstændigheder bør du screene hver eneste ordre fra udlandet for at sikre dig, at det ikke er fraud. Det kræver desværre ofte dyrekøbt erfaring som du har mere af nu - og hvis kunden virkelig vil have varen, så sender de også gerne pengene via bankoverførsel. Mister du ordren, ja så ved du ikke om det var fraud eller ej, men du mister ikke dine penge.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har desværre også oplevet den nogle gange indtil QuickPay fik lavet et advarselssystem, som kan give et fingerpeg.

Teller har ingen interesse i at stoppe den type snyd. Vi har f.eks. haft en kunde som bestilt for et stort beløb, med levering til et land og et kredit-kort udsted i et andet land. Vi ventede et par dagen hvor efter vi pakkede ordren og ringede til Teller, for at få dem til at tjekke om kortet var spærret eller om der på anden måde var noget lusk. Det eneste Teller kunne gør var at sige at de kun tjekker en gang om kortet er aktive og det er ved bestillingen. De vil ikke (eller kan ikke?) prøve om kortet stadigvæk er aktivet eller spærret og hvor skulle de det. De tjener jo 250 DKK hvis der bliver gjort en indsigelse og 0 DKK hvis transaktionen bliver stoppet for de trækkes fra kontoen. Det ville ellers være en meget let løsning at lave et system, så os webshops kunne re-teste om et kort er spærret eller aktivt, før vi trækker pengene og sender produkterne.  

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ok...så 3. etnisk herkomst...

Vil du mene, at man godt kan droppe alle udenlandske ordre med tilhørende kreditkort - og alene have bankoverførsel ud over Dankort (som man så altså også kan risicere det samme med jf. en af besvarelserne)

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Jeg oplever at Teller med manglende information og research således fremmer alle former for fraud - og at de stjæler fra mig, selv om de er ganske dyre at have som formidlere.

Drop dem?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

lidob:
Vil du mene, at man godt kan droppe alle udenlandske ordre med tilhørende kreditkort - og alene have bankoverførsel ud over Dankort (som man så altså også kan risicere det samme med jf. en af besvarelserne)

Der kan IKKE gøres indsigelse mod en bankoverførsel.

Hvis du har modtaget pengene i din bank, så kan personen hvis konto pengene kommer fra ikke gøre noget som helst udover at lægge sag an mod dig ved civilt søgsmål. Hvis det så samtidig er dansk jurisdiktion og personen er bosat i udlandet, så kommer vedkommende ALDRIG til at fortsætte med søgsmål, da omkostningerne vil være uoverskuelige i forhold til din ordresum (jeg gætter at den normalt er under kr 10.000 - ellers er man vel i kontakt med sin kunde)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Det er super gode råd, som Fashion Seller og Jesper kommer med. Følg dem og minimer tabene.
Yes

Flemming:
En anden ting er måske at hvis du handler med varer som er meget almindelige i andre lande også, at droppe salget til udlandet?
jep - hvis varen er let at få fat i i Holland, så er det rødt flag hvis den købes via dansk shop

Det her er jo en tosidet sag. Den store sikkerhed er købers og den vil man ikke pille ved, for så rammer man al nethandel alvorligt, den baserer sig på at køber er den sikre desværre.

jeg tror godt der kan laves bedre systemer der checker korts aktive Ok igen inden afsendelse, men jeg mistænker, at de egentlige svindlere bare hitter noget bedre

brug secured koderne -. var på vagt overfor unaturligt store ordrer og helt specielt fra udlandet for varer som de lige så let kunne få i eget land - overvej at kontakte de tvivlsomme kunder og meddelt rent ud, at du ikke tager sådanne kort fra udlandet men sender så snart der er foretaget almindelig bankoverførsel

Det store flertal af almindelige ordrestørrelser fra almindelige områder går problemfrit - men når man rammes er det selvklart surt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dit svar! Hvordan kan jeg forfølge mit krav, hvis ordregiveren og modtageren (samme navn) begge er falske - evt ikke findes. Han kan stadig have underskrevet i samme navn og der er overensstemmelse. Så jeg har faktisk mere brug for at vide kortholders navn, hvilket kun Teller kunne hjælpe med, hvis de ville. Herefter kunne det så konstateres om kortet var stjålet og brugt i andet navn...

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig , Rene

Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har mistanke om at vi har en tilsvarende sag (også canadisk kort og irsk adresse).

Vores kunde sidder ved en ip-adresse som ender på 223.23. Er det også den adresse din kunde brugte?

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birger Andersen

Amino slettede mit svar, da man åbenbart ikke må skrive IP adresser her - heller ikke når vi taler om groft Fraud, åbenbart. Så jeg vil bare svar pas på, det er som du skriver, det samme. Politiet må kunne fange dem den vej. Måske du får flere afsløringer undervejs, så vil vi gerne vide det.

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)