Hej Aminoer Så selv om jeg ikke plejer falde for sælgere gik jeg med til et møde.. Men for at komme i gang skal man købe div. udstyr som slanger, tilbehør, pressening med tryk, en hjemmesider mere osv. for 75.000 kr og herefter betale 5500 kr pr måned for leje af trailer og isoleringsmaskine. Det virker pludseligt lidt dyrt, når jeg ikke rigtig ejer nogle maskiner, men blot lidt slanger og en trailer presseninger. :-) Jeg tænkte om ikke der var nogle her på Amino der har lidt erfaring med denne branche, kan man finde arbejde til to fuldtids ansatte.
|
Det du har brug for, er at vide lidt om størrelsen på dit kundepotentiale.
Skal du selv skaffe kunderne eller kommer "isoleringsfirmaet" med kunderne, kan de garantere dig en minimumsomsætning ?
Vi kender ikke dit geografiske område og typen af boliger i dit område, men hulmursisolering er der stadigt efterspørgsel på, selvom den har toppet for mange år siden.
Hvis avancen er ca 5000 kr pr indblæsning så kan du risikere at skulle arbejde gratis det første år, hvis omsætningen ikke er stor.
Hvis du selv skal skaffe kunderne, så skal du ligge yderligere omkostninger i dit regnestykke til markedsføring. Mange af kunderne til hulmursindblæsning kaster måske ikke andet arbejde af sig. så du skal påregne løbende omkostninger til markedsføring.
Så regnestykket står og falder med troen på dit mulige kundepotentiale.
De bedste hilsener
Finn