Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbyde facebook på et debatforum?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er til dagligt moderator på et debatforum, hvor jeg ser stigende antal af brugere, der forsvinder over på facebook. Jeg har gjort mig rigtig mange tanker om denne problematik og hvordan vi lukker dette hul. (og om vi overhoved skal forsøge)

Kvaliteten og det forummet levere, kan der ikke stilles spørgsmålstegn ved. Brugerne er rigtig glade, og med masser af kvalitet i både debatten, artikler m.m., er det ikke her problemet ligger.
Når alt kommer til alt, tror jeg det handler om at næsten alle i målgruppen befinder sig på facebook i forvejen, og derfor er det utrolig nemt at mødes og danne grupper her.

En af de idéer jeg selv har, er at forbyde tråde med facebook samlinger, altså tråde som kun er oprettet for at folk kan danne en gruppe på facebook.
Jeg er nu ikke et sekund i tvivl om at det vil skabe en del sure miner, men jeg er nu også ret sikker på at det her og nu, vil gøre det meget mere besværligt og dermed "løse" problemet. Spørgsmål er HVOR sure folk bliver :)

Der kunne det være fedt at hører om I har erfaringer eller ideer til overstående?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:54

Hvorfor?

Du gør det udelukkende for at mele din egen kage. Der er ikke et eneste sagligt argument for at forbyde Facebook i din tekst, så jeg ser det kun som chikane og beskyttelse af egne interesser.

Faktum er, at brugerne - om de er der frivilligt eller om de betaler for det - er der fordi du ønsker det. Fordi du tjener penge på dem.

Forbyd bare Facebook, men man kan ikke idag gå ind og begrænse folks handlefrihed ustraffet og din side vil snart være tom.

Du må selv finde på nye måder at fastholde folk på - i stedet for at tude over, at folk er på vej væk. Skab værdi for dem eller luk siden.

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 19:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror desværre at det er et "problem" man ikke kommer til livs. Jeg ser det også på nogle af de fora jeg besøger, og der er absolut også dalende interesse. Til gengæld bliver de grupper der har samme interesse større på Facebook, og jeg vil da indrømme at jeg også selv gerne bruger dem. Her kan man jo få hurtig og nem trafik til sin facebook-side m.v., så det er jo måske nok mere interessant end på et debatforum. 

Jeg tror ikke at forbud er vejen frem, for så tror jeg helt ærlig at du vil miste endnu flere brugere. Dog tror jeg ikke at debatfora forsvinder helt, for særlig én ting irriterer mig ved Facebook, og det er manglen på effektive søgemuligheder og kategorier. Det har Facebook ikke (endnu), så det kommer ikke til at overtage magten fra debatfora og blogs (igen - endnu).

Dog tror jeg at nye tiltag og gode funktioner er vejen frem. Man skal tilbyde noget der er værd at komme efter. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 20:01

Flemming:
så jeg ser det kun som chikane og beskyttelse af egne interesser.

Nej, det er nu ikke korrekt, jeg er der som moderator, og ønsker blot at beholde det gode sted, som folk samles om og hjælper hinanden.

Flemming:
i stedet for at tude over, at folk er på vej væk

Jeg tuder skam ikke Flemming, forsøger blot at finde inspiration til og erfaringer til problematikken.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 20:02

Hej Christian, godt indlæg tak for det!.

Jeg har også overvejet at vi som forum kan tilbyde disse grupper på facebook og administrerer disse. Dette kunne også være en mulighed.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 20:04

Jeg tror grupper ender med at dø stille hen hvis ikke facebook laver noget om. De grupper jeg er i og kan lide at deltage i er små grupper med under 1000 medlemmer og når de kommer over 1000 bliver de totalt uoverskuelige. De mangler forums opbygningen men mon ikke også Face er klar over det ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)