Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån en ung iværksætter 11.000 kr og få 12.000 igen :-)

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:

Kevin Nguyen:

Andreas Linde:
Læste lige at du får SU. Hvorfor tager du ikke SU-lån? Der får du en rente på 4 procent. 

Jeg vil give Anders ret. Men det er af simple grunde pga. manglende informationer. For mit vedkommende kan det virke en smule misvisende, da der findes andre alternativer

Hvad er det som er misvisende? Hvem siger at dette skal være den sidste udvej?

Su lån bliver udbetalt i småbeløb hver måned, han mangler jo 11.000 her og nu.

Du kan godt tage SU lån med tilbagevirkende kraft og låne 11.000 med det samme. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Linde:
Du kan godt tage SU lån med tilbagevirkende kraft og låne 11.000 med det samme. 
nah - dog kun for det indeværende år - og hvis ex studie er startet 1/8 så er det ikke så lang tid og ellers fra 1/1

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Andreas Linde:
Du kan godt tage SU lån med tilbagevirkende kraft og låne 11.000 med det samme. 
nah - dog kun for det indeværende år - og hvis ex studie er startet 1/8 så er det ikke så lang tid og ellers fra 1/1



Tre måneders lån virker da overkommeligt, i min optik.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

enig- hvis han kan låne de 11 i SU - men hvis han som jeg vist fattede det er begyndt her i august - så går der jo til og med Nov for at få lånet ind, og hvis det er noget der kan tilbagebetales så hurtigt som trådstarter venter - så kan han nu nok få lånet i banken (og så tage SU lån og tilbagebetale banken med hvis han gerne vil ha SU lånet fremadrettet)

SU lån er klart billligere end forbrugslån på sigt - men man kommer jo ikke uden om at det skal tilbage - og generelt synes jeg man skal se om ikke man kan banke sin lille virksomhed op uden for meget lån, som kan ha tendens til at øge forbrug - men det er rent temperement og har man fuld fart og kan sagtens studere OG tjene i virksomheden så kan SU lån da være super

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Hvad er det som er misvisende? Hvem siger at dette skal være den sidste udvej?

Hvad der er misvisende er, at han endnu ikke har fortalt baggrunden for valget af "os", da der også er mere "almene" lånudbydere. Har jeg nogensinde skrevet, at det skal være den sidste udvej? Nej.
Jeg vil gerne lige indrage et citat: "Jeg har ringet til banken flere gange, og spurgt om jeg kunne låne penge til at få den åbnet igen, med en meddelse om at de vil ringe dagen efter. Dette er ikke sket. Det går mig lidt på, da forretningen faktisk ellers kører fint rundt."
- hvilket vil sige, at han allerede har haft kontakt med hans bank. Derfor er det jo entydigt, at han har forsøgt at gøre brug af andre alternativer :-)

M.v.h.

Kevin 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Linde:
Mærkeligt. Det kan jeg slet ikke genkende. Jeg har fået en rimelig stor kassekredit uden at spørge om det.

Hahaha...! Enten er man under administration eller også har man en mere end pæn egenkapital, hvis man ligefrem får en "rimelig stor kassekredit" helt uden at spørge om at få en :)

/Kristian

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Mogensen:

Andreas Linde:
Mærkeligt. Det kan jeg slet ikke genkende. Jeg har fået en rimelig stor kassekredit uden at spørge om det.

Hahaha...! Enten er man under administration eller også har man en mere end pæn egenkapital, hvis man ligefrem får en "rimelig stor kassekredit" helt uden at spørge om at få en :)

/Kristian

Tjaeh. Det er en mindre bank, hvor mine forældre også er kunder. Tror det er grunden. 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Linde:
Tjaeh. Det er en mindre bank, hvor mine forældre også er kunder. Tror det er grunden. 

Det bliver bedre og bedre :D
Vågnede du bare op en morgen og havde en større kreditramme, eller sendte de mon lige et orienterende brev (med selvskyldnerkaution og årlig genforhandling) forinden?

Lyder som en røver :)

-ellers vil jeg da ihvertfald godt overveje at skifte bank.

/Kristian

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Mogensen:

Andreas Linde:
Tjaeh. Det er en mindre bank, hvor mine forældre også er kunder. Tror det er grunden. 

Det bliver bedre og bedre :D
Vågnede du bare op en morgen og havde en større kreditramme, eller sendte de mon lige et orienterende brev (med selvskyldnerkaution og årlig genforhandling) forinden?

Lyder som en røver :)

-ellers vil jeg da ihvertfald godt overveje at skifte bank.

/Kristian

Så synes jeg du skal overveje at skifte bank :) 

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 04:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Nguyen:

Thomas:
Hvad er det som er misvisende? Hvem siger at dette skal være den sidste udvej?

Hvad der er misvisende er, at han endnu ikke har fortalt baggrunden for valget af "os", da der også er mere "almene" lånudbydere. 

M.v.h.

Kevin 

Slå ordet misvisende op i ordbogen.

Forstår hvad du mener, men som du skriver det, lyder det som om han har prøvet at vildlede nogen. Han skal jo netop have fortalt noget, før det kan være misvisende.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)