Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån en ung iværksætter 11.000 kr og få 12.000 igen :-)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer

Jeg har en webshop med online produkter, som nu har været oppe i små 5 måneder. Det hele er gået godt til jeg for 2 måneder siden blev snydt af en kunde, hvilke har sendt min paypal-konto i minus. Dette har medført at PayPal har lukket for modtagelse af betalinger, hvilket har tvunget mig til at bruge andres PayPal-kontoer for at få det til at løbe rundt. Dette er noget rod, da kvitteringer fra købte ting via. PayPal ender på andres mails m.m, hvilket skaber unødvendigt rod i et ellers meget simpelt regnskab.

Jeg har ringet til banken flere gange, og spurgt om jeg kunne låne penge til at få den åbnet igen, med en meddelse om at de vil ringe dagen efter. Dette er ikke sket. Det går mig lidt på, da forretningen faktisk ellers kører fint rundt. 

Jeg vil derfor spørge jer søde amino'er, om nogle er så godhjertede at låne mig pengene. Det handler om 11.000 kr, og vil blive betalt tilbage med 1000 kroners gevinst over max. 12 måneder - og med meget stor sandsynlighed allerede efter et par måneder. Samlet vil du få 12.000 kr tilbage. 

Der er ingen risiko i dette og min sikkerhed til dig er min SU, hvilket lander omkring 1000 kr pr. måned. Så uanset om forretningen går godt eller dårligt, får du dine penge tilbage.

Hvis én viser sig at ville hjælpe mig, kan jeg selvfølgelig fremvise at min forretning tjener penge og har gjort det fra første uge. 

Jeg håber nogle vil se muligheden for at hjælpe en ung iværksætter tilbage på sporet, samt lave et risikofrit afkast på 9% over 3-12 måneder.

Jeg kan kontaktes på christian@vinther.dk

Hilsen
Christian 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Tør man spørge, hvorfor du ikke låner af dine forældre/familie?

Jeg vil gerne se på det, hvis du fremsender dit budget og data på shoppen. 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg låner ikke af forældre/familie, da jeg gerne vil vise jeg selv kan køre en forretning uden deres hjælp. Hvis jeg fortæller dem at jeg skylder 11.000kr, bliver de pludselig bekymrede og tænker om mine projekter vil gå ud over skolen m.m.. Det er noget jeg ikke ønsker for dem eller for mig selv :-)

Jeg sender informationer til dig privat. Tak for svaret :-) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Som investor er et afkast på lidt over 10% på et år ikke særlig interessant, når det er et lån, hvor der efter min mening er en ret stor risiko. 

Hvorfor kontakter du ikke din bank, og spørger om du må få en kassekredit? 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

I mine øjne er risikoen er lig nul. Selv hvis firmaet går konkurs, hænger jeg personligt på gælden, så folk får uanset hvad deres penge igen. Det snakkes også om max. et år. Det vil højst sandsynligt blive tilbagebetalt efter 3 måneder.

Jeg har aldrig sagt at det er en genial investering - mere et indlæg hvor jeg spørger søde amino om de vil hjælpe en ung iværksætter og få 1000 kr ud af det som tak :-)


Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må nok give Christian ret, Andreas. De cirka 10% er da fint for at låne dette relativt beskedne beløb over maks. et år. Han kan oven i købet fremvise regnskab der viser overskud og han hæfter personligt. Så selvom der ikke er helt risikofrit synes jeg da heller ikke det lyder som en stor risiko.

Og som han også skriver i indlægget har han haft kontakt til banken af flere omgang uden held.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens J. Iversen:

Jeg må nok give Christian ret, Andreas. De cirka 10% er da fint for at låne dette relativt beskedne beløb over maks. et år. Han kan oven i købet fremvise regnskab der viser overskud og han hæfter personligt. Så selvom der ikke er helt risikofrit synes jeg da heller ikke det lyder som en stor risiko.

Og som han også skriver i indlægget har han haft kontakt til banken af flere omgang uden held.

Hvis banken ikke vil låne ham penge, kan det næsten kun betyde at han allerede har noget gæld. De fleste banker vil gerne give en kassekredit på 20-30 tusinde, næsten ligegyldig hvordan ens økonomi er, hvis man ikke har gæld allerede. 

10 procent afkast på et år er ikke et særlig godt afkast. 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen gæld overhovedet :)

Prøver banken igen i morgen. De har jo heller ikke sagt nej, bare ikke rigtig ringet tilbage.  

God aften. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste lige at du får SU. Hvorfor tager du ikke SU-lån? Der får du en rente på 4 procent. 

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da også sige det er en stor risiko. Men jeg vil da ønske dig held og lykke og håber det går med banken. Men havde nok også taget et SU lån, da det er billigere.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)