Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pant i f.eks bilen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

.. jeg har besluttede mig for at jeg gerne vil starte som vognmand i løber af næste år og det koster selvfølgelig mange penge at invester i sådan en forretning når det er et Aps Selskab og jeg har gået og spekuleret lidt over det for jeg fandt ud af at man skal have en bankgaranti på min. 150.000kr plus koster hver tilladelse omkring 40.000kr og der skal man have omkring 2 mener jeg.. også var det mig og kæreste er ved at købe hus og jeg har ikke rigtig lyst til at lad huset være en slags pant i min forretning i starten, men i stedet havde jeg tænkt mig at invester i en hel ny VW touran 2.0 DSG som har en salgsværdi til over 200.000kr og bruge den som en slags bankgaranti eller pant hvis det nu gik galt. kan det lad sig gør???

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:49

Hej Berner,

Hvis du låner pengene i banken kan du helt sikkert bruge bilen som pant, men forvent ikke at købssummen giver pant 1:1 da biler jo som bekendt hurtigt taber værdi. Desuden kan der ikke tages pant to gange i samme bil, så hvis du køber bilen for penge du låner i banken, og de kræver pant for billånet, så kan du ikke bruge den som pant i et andet lån.

mvh Carsten

Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:34

Okay så det vil sige at det dumt at lad bilen være en slags pant?? Altså det stod godt nok at man os kunne have noget der havde en værdi af min 150.000kr behøves ikke og være en bankgaranti...

Er der andre gode råd man kan gør

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)