Det er et super godt spørgsmål du stiller... Spørgsmålet vil i de rette hænder være mia værd! Jeg kender til håndværkere der ikke har haft andet end bøvl med deres varevogn, andre har ALDRIG oplevet, andet end en bil der bare starter og køre dag efter dag og vi snakker samme mærke og model. Personligt er jeg til VW Transporter, de er dog meget mangelfulde i udstyr. Udfra hvad jeg har set i forbindelse med mit eget googleri omkring leasing, så kan man tilvælge service med ALLE omkostninger i forbindelse med leasing, service, vinterdæk, rep osv... Men alt har sin pris. Tror ikke du kan finde en 100% løsning der holder, med mindre du (bare) lejer en bil, hvis du intet skal betale for udover lejen. Men det er jo også noget dyre end leasing og købe. |
Et firma køber diesel af en grund, det er billigere i brændstof, de er ligeglade med om den går i stykker efter 1-2-3 år, der er garanti på den, de er da ligeglade med om den køre korte ture og det er helt forkert set med tekniske øjne.
En diesel bil er også dyre i indkøb og grønafgift, derfor kan det slet ikke betale sig at købe en hvis du køre mindre end 25.000 km årligt.
Du skal ikke handle bil efter hvad andre gør, de ved ikke bedre....desværre.
Tag et kig på de bilmærkers hjemmeside du er interesseret i, der kan du tit "bygge" din bil fra bunden af og der kommer motorvalg ind og der kan du vælge benzin eller diesel.