jeg står og skal have varebil, dog ikke ny, men regner med en der har gået ca 50-60.000 km jeg vil lease den, og jeg har egentlig ikke behov for mere plads end experten, men jeg tænker mere på reperationer osv
nogle erfaringer om hvor km. der er bedst at købe ved osv og især hvilken mærke
Der er mange ting du skal tage højde for her, økonomi som det første og her bliver det svært? for hvilken model er bedst til prisen?
Hvis du er ligeglad med design, køreegenskaber og sikkerhed m.v. og kun kigger på bilen som et arbejdsredskab? så ville jeg ikke lease en brugt varevogn uden en service aftale som er indklusiv 1 års garanti på hele bilen, da varevogne er kørt hårdt og af mange forskellige brugere.
Overvej en mindre ny varevogn med 2-3 års garanti hvis økonomien er til det.
det troede jeg også indtil igår jeg talte med en tømre og de har haft en del bøvl med den ved ikke lige hvilken model af transporter, fordi jeg hælder mest til Peugeot er mest størrelsen når jeg skal køre mange kilometer, den skal mest bruges til alge behandling, så det skal være hurtig og nemt, og nu hørte jeg den anden dag at primestar, vivaro osv skal man holde sig langt væk de holder ikke i motoren, men gør peugeoten det
jeg kender ikke meget til biler, men skal nok ind og prøve nogle stykker
Inde på Bilbasen kan du læse om andre brugeres erfaringer med henholdsvis Transporter og Experten.
Kig på priser, årgange og antal kørte KM.
Hvad der passer bedst til dig er jo op til dig, Transporteren er noget større i varerummet og lettere at bevæge sig i. Experten mindre men kører noget længere på literen og er nok mere "personvognsagtig".
Hvis du vælger at lease frem for at købe, så overvej kraftigt at lease med total service, moderne dieselbiler har det med at gå i stykker og det er dyrt i rep. En stor del af de moderne diesel varevogne der produceres i dag, har svært ved at klare korte ture. Har flere kollegaer der har måtte skifte motor trods bilen havde kørt under 100.000 km.
Ovenstående er blot mine egne betragtninger og erfaring.
lige netop derfor jeg er meget i tvivl, fordi man høre de går i stykker og der skal skiftes motor osv, jeg er dybt rystet over at alting idag ikke kan holde mere end 3 år, og f.eks ny motor til næsten 100.000 kan man lige så skrotte en og købe en ny.
men hvis man skal have full service, dækker det så alt eller er det ligesom forsikringer selvskaber der kan snyde sig om ved det når den store skade sker
Du skal først tage stilling til om det skal være en diesel eller en benzin du skal have?
Man siger at man skal op og køre over 25.000 km årligt før det rent økonomisk kan svare sig med en diesel, men hvis den ikke skal gå i stykker, så skal den op og køres driftsvarm og der er det min. 25 km hver vej, så hvis du har mange kunder i byen og der er kort afstand mellem kunderne, så er det en benzin du skal vælge.
tror faktisk ikke jeg kan få en varebil i benzin, det er vist ikke mange der laver det, men tænker også på om jeg bare skal lease en ny, men igen, jeg vil gerne holde omkostningerne nede, men gider heller ikke efter 2 år at jeg skal bruge 50.000
har lige set en brugt Expert 2,0 fra 2008 kørt 114.000 km langt over det jeg ville, men den har garanteret kørt lange ture så den har da holdt, men om man skal købe den istedet, men stadig 75000 inkl moms