Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man sælge anerkendte mærkevarer på sin webshop, købt fra engros webshop?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg kiggede lige en masse indlæg igennem og dem jeg fandt på emnet var fra 2009, så jeg prøver med et nyt indlæg.

Må jeg købe et produkt, til en god pris, fra en anerkendt webshop og sælge produktet, der er fra en anerkendt producent, videre med en fortjenste fra min egen webshop?

eksempel:

Jeg køber en "mærkevarenavn" støvsuger til en billigere pris end man kan få den til andre steder på nettet (fordi det er en B2B virksomhed man køber fra) og sælger den videre med besparelsen som egen fortjeneste, i sin egen webshop.

Må man skrive "mærkevarenavnet" på produktet når man sælger det videre, selvfølgelig med en ny forfattet produkt-tekst?

Altså "Miele støvsuger model TR425HZ" fantastisk støvsuger fra Miele med sugekraft helt ind i helv...! Pris 7856,- kroner inklusiv moms.

Jeg har så købt den til 6857,- kroner inklusiv moms og sælger den med en fortjeneste på 999,- kroner...

Er det lovligt eller skal man have lov til at sælge produktet af den originale producent, her Miele?

Venlig hilsen
Jens Andersen 

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:42

Hej Karsten S. Hansen

Tak for dit svar, jeg kigger med det samme :-)

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:49

Hej Karsten.

Det var et fint link, men desværre ikke en importvirksomhed.

Jeg vil købe noget fra en dansk B"B shop og sælge det videre fra min egen shop :-)

Karsten S. Hansen:
Det er beskrevet godt på denne side: http://startvaekst.dk/parallel-import  

Det var lærerigt at læse, men jeg kan ikke finde nogen andre beskrivelser inde på starvaekst.dk der forklarer min problematik, desværre.

Mvh Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

Det er samme regler om du køber i Danmark, tyskland eller andet EØS land.

Det som bliver beskrevet i linket er reglerne om fri varebevægelighed, som er den lov som giver dig retten til at sælge et produkt uden en aftale med producenten og som du ikke har købt via officielle kanaler.

Så linket besvarer fuld ud dit spørgsmål.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:47

Jens Andersen:

Må man skrive "mærkevarenavnet" på produktet når man sælger det videre, selvfølgelig med en ny forfattet produkt-tekst?

For det første, så er det lovligt, så længe det sker indenfor EØS, altså EU... 

Der er kun et lille men i forhold til ovenstående sætning. Du må på ingen måde give forbrugeren indtrykket af, at du er autoriseret Miele forhandler, f.eks ved at linke til Miele eller skrive det. Du må heller ik benytte billeder fra Miele, men du skal tage dine egne, eller benytte din leverandørs, hvis de tager nogle... Ellers er det bare at gå i krig...

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:29

Ok tak for den oplysning, jeg må lige få læst det mere grundigt.

Producenten har forøvrigt kontaktet mig på opfordring, så nu kan jeg måske blive direkte forhandler i stedet, så sparer jeg et led i kæden :-)

Vh Jens

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 21:36

Jeg har snakket med producenten og fået grønt lys til at sælge produktet og bruge de billeder der ef på producentens side med pressebilleder.

Jeg køber derfor produkterne fra en af producentens forhandlere og sælger det videre til slutbruger.

Det burde være lovligt på den måde.

Er der nogen der har læst reglerne anderledes?

Vh Jens

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:26

Hej Jens

Det er fuldt lovligt at du gør sådan :) eneste der er, er at du ikke må kalde dig autoriseret forhandler af mærker/produktet, da du jo som også nævnt, ikke handler direkte hos producenten (hvis jeg forstår tråden korrekt?)

Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:56

Jeg har haft købt nogle varer fra en lukket butik, og sat dem til salg på min webshop, til mindre pris end de andre forhandlere af det kendte mærke, jeg har taget mine egne billeder og har ikke brugt noget materiale fra producenten, alligevel får jeg en opringning fra producenten der omgående beder mig om at fjerne deres varer fra min shop, og hvis det ikke sker så bliver jeg sagsøgt, så jeg slettede dem med det samme. Men skal lige have snakket med min advokat om det er lovligt, da jeg ikke mener jeg har gjort noget forkert.

Så man skal passe på med hvad man sælger uden producentens viden åbenbart....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)