Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuelle firmaadresser

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Hedehusene
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt Martin. Vi kvinder bekymrer os alt for meget om... ingenting!Yes

Find mere om mig på Linkedin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19

du kan dels høre der du bor om ikke du kan få dispensation - det får man ofte hos ex KAB/AKB hvis ikke man har kunder ind og ud eller noget der støjer eller ansatte - 

Jeg vil da også mene det er helt OK f.eks. registrere hos din mor, bror, søster osv - hvis det er OK med dem iuden at det giver dem andre problemer end at være der for dig (men andre må protestere hvis jeg tænker galt)

Du kan også sagtens registrere dig selv som der hvor regnskabet ligger.

Skat skal bare kunne komme i forbindelse med en fysisk person på hjemstavnsadressen (og jo ikke 24 timer i døgnet) så det er normalt slet ikke et problem Jeg mener ikke du behøves skulle betale for noget kontorhotel eller lignende hvis du slet ikke har det behov - men ofte er det unødvendigt, da mange boligselskaber giver dispensation som nævnt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ring til din udlejer og forklar ham at du overvejer at starte som selvstændig konsulent, forklar at det betyder at du bruger et hjørne af soveværelset til en computer og et par mapper og at du derudover regner med at alle møder kommer til at foregå ude i byen og du således ikke får ekstra trafik på din hjemmeadresse.

Så plejer de fleste udlejere at give dig lov til at registrere dit CVR nummer på adressen.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:28

Linda Lene Larsen:
Smart/snedigt ja :-). Jeg bor et sted, hvor jeg fx ikke må have firmaadresse, så jeg skal ud og finde en firmaadresse, hvis jeg vil oprette firma. Dog er det jeg ville lave, ikke noget jeg behøver et kontor ude i byen til at lave. Så jeg synes den er lidt kringlet. Jeg ville ikke bryde mig om, at have en virtuel adresse. Jeg synes ikke, det helt er at have rent mel i posen. Det kan også sagtens være, jeg bare er for gammeldagsBig Smile

Jeg synes da godt nok du er gammeldags. Jeg har firmaadresse i et kontorhotel eller en virtuel adresse om du vil. Det vil se helt dumt og kælderfirmaagtigt ud, hvis mit firma havde adresse på min privatadresse i et parcelhus kvarter.
Derfor har jeg valgt det på den måde, så nye potentielle kunder slår mig op, så eksisterer jeg sammen med andre firmaer på adressen.
Det synes jeg øger troværdigheden ifht. en firma adresse i parcelhuskvarter....

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:53
Så du vil helst ikke have at din kældervirksomhed ser kældervirksomhedagtig ud? :D

Fokuser på kunderne og hvad du kan tilbyde - og så ikke bruge så meget krudt på resten. Så er det sjældent noget kunderne klynker over... og hvis de gør kan man jo fortælle lidt om hvorfor man er i stand til at levere så uovertruffen en kvalitet til så absurd lav en pris ;)

/Kristian
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:16

Kristian Mogensen:
Så du vil helst ikke have at din kældervirksomhed ser kældervirksomhedagtig ud? :D

Det er jo tåbeligt at smide mange penge i branding af virksomheden og så fremstår den pga. adressen, stadig som om det er en hobby virksomhed...

Kristian Mogensen:
Fokuser på kunderne og hvad du kan tilbyde - og så ikke bruge så meget krudt på resten. Så er det sjældent noget kunderne klynker over... og hvis de gør kan man jo fortælle lidt om hvorfor man er i stand til at levere så uovertruffen en kvalitet til så absurd lav en pris ;)

Generelt er jeg enig og det kan man sagtens i nogen brancher, men ikke alle. Verden er ikke så sort/hvid....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02

Jeg har kendskab til et enkelt tilfælde, hvor Erhvervsankenævnet har givet SKAT medhold i, at et aps skulle ændre sin registreringsadresse.

Det pågældende aps havde anmeldt adresse hos et kontorhotel. Da SKAT ved et besøg ikke fandt nogle medarbejdere fra det pågældende aps på adressen, ændrede SKAT dets registreringsadresse til den adresse, hvor ledelsen rent faktisk sad og hvor aps rent faktisk havde sin virksomhedsdrift.

Det lovgrundlag som Erhvervsankenævnet og SKAT lagde til grund er alene gældende for selskaber og altså ikke enkeltmandsfirmaer og I/S'ere. 

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)