Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuelle firmaadresser

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Hedehusene
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

"Eksempelvis folk, der ikke officielt må drive virksomhed på deres hjemmeadresse"

Jamen hvad så med ovenstående sætning?

Find mere om mig på Linkedin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57

Linda Lene Larsen:
"Eksempelvis folk, der ikke officielt må drive virksomhed på deres hjemmeadresse"

Der er noget kryptisk i dette. Nogle boligforeninger, sociale boligbyggerier tillader ikke beboerne at drive virksomhed fra egen adresse. Der kan du så få en officiel adresse ude i byen, og samtidig skrive på din registrering til SKAT at dit regnskab findes på din hjemmeadresse.

Fra Hedehusene
Tilmeldt 2. Aug 11
Skrevet kl. 20:04

Men så har du jo i realiteten ikke en fysisk adresse på dit firma? Og det er vel ikke lovligt?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Linda Lene Larsen:
Men så har du jo i realiteten ikke en fysisk adresse på dit firma? Og det er vel ikke lovligt?

Det er så der du bruger din virtuelle adresse, hvor folk kan komme og besøge dig - og du evt. kan leje kontor, mødelokale mv. At du opbevarer regnskabsmateriale på en adresse er jo ikke det samme som at der drives virksomhed fra adressen.

Du vil have meget svært ved at finde sager, hvor der er rejst tvivl om lovligheden af et firmas registrering af adresser. Du kan finde firmaer som alene tilbyder postadresse og ikke vil tillade CVR-registrering. En af grundende er hvor vidt de vil have myndigheder rendende i tide og utide.

Fra Hedehusene
Tilmeldt 2. Aug 11
Skrevet kl. 20:33

"Det er så der du bruger din virtuelle adresse, hvor folk kan komme og besøge dig - og du evt. kan leje kontor, mødelokale mv.

Det lyder altså ikke helt lovligt i mine ører."

"Du vil have meget svært ved at finde sager, hvor der er rejst tvivl om lovligheden af et firmas registrering af adresser. Du kan finde firmaer som alene tilbyder postadresse og ikke vil tillade CVR-registrering. En af grundende er hvor vidt de vil have myndigheder rendende i tide og utide." - Hvorfor så have en virtuel adresse, hvis ikke man må registrerer cvr. nr. på den?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48

Linda Lene Larsen:
Hvorfor så have en virtuel adresse, hvis ikke man må registrerer cvr. nr. på den?

Jeg bruger eksempelvis alene en postadresse i KBH fordi det er det mit danske marked ligger. Min danske firmaadresse er hos min revisor (som ligger i et geografisk område, hvor jeg ikke er aktiv).

Igen Linda, Hvorfor så stor skeptisk? Virtuelle kontorer er underlagt registrering i hvidvaskningregistret (som styres af Erhvervsstyrelse). I princippet underlagt samme kontrol som revisorer, advokater og banker har i forbindelse med optag af nye kunder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21

Jeg tror diskussionen har at gøre med ordet VIRTUEL - som jeg normalt ville opfatte som noget rent IT mæssigt ikke fysisk - men det som her kører som virtuel er fysiske adresser som man kan komme til at tale med folk hos som jeg fatter det?

Rent IT - eller postbox uden en fysisk adresse går ikke, men de som er gennemført med registrering i hvidvaskningsregister - og vel advokater og revisorer må godt være hjemstavnsadresse, og regnskaber må godt befinde sig på andre registrerede adresser

Den officielle definition på virtuel er vel noget ikke fysisk eksisterende, og derfor er en egentlig ren virtuel hjemstavns adresse ikke lovlig, men fysiske adresse man ikke selv er på, kan sagtens være det

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51

Som du selv er inde på John er der sket et skred i "Selskabsreglerne" gennem tiderne. Nu om stunder har man ofte udeladt hjemstedskommune mv. i vedtægterne.

En del af de nye trends omkring selskaber er hentet fra Tyskland, hvor det eksempelvis accepteres at et firma registreres i "postkasse". Der betragter man så en meddelse dom nået frem til den ansvarlige ledelse, hvis et brev er sendt til den opgivne adtesse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

Henrik Koudahl:
En del af de nye trends omkring selskaber er hentet fra Tyskland, hvor det eksempelvis accepteres at et firma registreres i "postkasse".
OK - så du siger at man kan nøjes med en f.eks. postboks og ikke en adresse en repræsentant for en kan kontaktes på. Det vidste jeg ikke. Jeg udgik bl.a. fra http://www.horten.dk/cms/site.aspx?p=33&ShowNewsID=154 som siger

Efter Erhvervs- og Selskabsstyrelsens opfattelse er det fremover tilstrækkeligt, at det på selskabets hjemstedsadresse skal være muligt at komme i kontakt med selskabets ledelse eller en repræsentant for selskabets ledelse. En sådan repræsentant kan eksempelvis være en advokat.

Der skal være tale om en egentlig kontakt til selskabets ledelse, og det vil som følge heraf fortsat ikke være muligt at angive selskabets hjemstedsadresse som en postboks. 

Det kan sagtens være ændret så men jeg mente at ha læst flere steder, at det stadigt skulle være fysisk adresse i DK? Fejl?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54

Nej - jeg argumenterer ikke for at en postkasse er nok i Danmark.

Bemærkningen er alene en spådom om at vi er inde i en langsom udvikling, hvor vi på sigt kan ende med tyske tilstande også på dette område.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)