Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du anbefale mig en ny bank?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu været kunde i Danske Bank i 15-16 år, og det må være på tide af vi går hver til sit - jeg er træt af, at skulle betale for ingen/ringe service.

Jeg har ingen gæld og er ellers ingen belastning, ud over den latterlige lave rente jeg får for mit indehavende.

Jeg har et par erhvervskonti og en almindelig privatkonto, og er på udkig efter en GRATIS bank. Service er lige meget – jeg har vænnet mig til den ringe service hos Danske Bank.

Nogle forslag? 

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 12:00

Thomas Sejersen Leerbeck:
GRATIS bank

Det finder du næppe, der er INGEN der arbejder gratis.

Det gør du vel heller ikke selv?

Fra Farum
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:03
Hej Thomas,

Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du hører til, men jeg kan varmt anbefale Nordea i Farum.

Fik dem selv anbefalet da jeg efter mange år ville skifte jyske bank ud for 5 år siden. Det er en bank der virkelig har fokus på deres kunder, og hvor vi føler os meget velkomne.

Mange hilsner
Nina

Nina Thomsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ud over den latterlige lave rente jeg får for mit indehavende
ja ja - nå nu du repræsenterer så godt et navn som - "Din attitude" - så skal du i alle fald - hvis du taler med andre banker ikke kalde det latterlig lav -  over for den anden bank Big Smile. De vil  givet ikke finde den rente de betaler for latterlig lav - de får selv 0% hos nationalbanken hvis de skal ha penge indsat så det er helt enkelt det lave renteniveau som har skylden. Nå det var bare lige en fristende bemærkning Smile

Jeg synes du dels skal holde gode miner over for den nuværende (har du givet gættet) så du er sikker på at ha den som du har det nu med erhvervskonto og det hele - vent med at smide det gamle væk til du har nyt på plads - og så tager den nye bank alt med flytningen på sig. Jeg går ud fra, at du føler du har forhandlet så langt du kan med DDB og ikke kan få tingene bedre på plads der.

Så er det ud og søge. Hvis du f.eks. i dit engagement opfylder fordel+ krav hos Nordea, så mener jeg bestemt, at de giver fordel+ fordele videre til personlig virksomhed hos samme ejer (og mig bekendt også for ejere af mindre ApS) og det kan du jo checke, for så vil det være uden gebyr. Der vil du, hvis du har behov for en storbank, naturligvis få de fordele det kan give internationalt.

Derudover ville jeg prøve et lokalt pengeinstitut fra hvor du selv bor og ellers er det vel med at teste et par mindre banker, som ofte er mest sultne og derfor lettest at få godt tilbud fra ligesom du måske vil finde en i det mindste mere personlig kontakt?

Kreditklemmen og netop det lave renteniveau for indeståender betyder desværre idag, at det kan være vanskeligere at få erhvervskonto og helt specielt en gebyrfri, end det var før den seneste krise. Løs evt ERHVERVS ELLER PERSONLIG KONTO - jeg tror du i alle fald skal holde fast på at du som min. skal ha en erhvervskonto igen i den nye bank og ikke bare nøjes med private konti også til din forretning

god vind med skiftet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 12:22

Du får ikke nogen gratis bank.

Jeg har dog været rigtig godt tilfreds med Ringkjøbing Landbobank, som jeg aldrig har oplevet problemer ved. Har både privatkonti og en erhvervskonto. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:39

Jeg har nu været kunde i Danske Bank i 15-16 år, og det må være på tide af vi går hver til sit - jeg er træt af, at skulle betale for ingen/ringe service.
Jeg er også kunde i DB og har flere gange overvejet at flytte - ikke mindst under indtryk af den megen pressevirak omkring banken. Jeg har dog valgt at blive, for den gennemsnitlige service, gebyrer og omkostningerne er sikkert nogenlunde ens i det store banker.
Jeg har ingen gæld og er ellers ingen belastning
Jamen så tjener de jo heller ikke ret meget på dig. Havde du haft en gæld (fra før 2008), ville du være attraktiv som malkeko. Omvendt: Hvis du får brug for at låne penge nu, er de helt sikkert meget forbeholdne, men sådan er det jo alle steder.

Mit livs bedste erfaringer med et pengeinstitut var da jeg boede i Århus og brugte Århus Andelskasse. Nu ved jeg godt, at der har være en skandalelignende sag med andelskassernes fælles bank, men generelt kan man sige om andelskasserne, at der er meget lige ud af landevejen. Det jeg synes der gør den store forskel er, at deres udgangspunkt ikke er at have afkast til aktionærerne som første prioritet, da det jo er kunderne/andelshaverne der er ejere. Det vil sige, at al rådgivning tager sigte på den bedste løsning for kunden og ikke for banken.

Jeg kender intet til hvordan det kører nu om dage, men prøv at tage en snak med den nærmeste andelskasse.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 14:53

Det er vel forskelligt fra person til person hvordan man oplever en god bank. Personligt er jeg skiftet til danske bank, fordi for mig var de eneste som var professionelle i forhold til håndtering af mit erhverv hvoraf min gamle bank brød alle løfter (vil ikke nævn nogen navne) samt jeg næsten får hvad jeg peger på, blot for at overdrive. Min søster har været heldig med sin, hun har jyske bank. Også har jeg en god kammerat som har arbejderbevægelsens landsbank. Så det handler vel om forhold og kemi og om man får en rådgiver som forstår ens behov og kan opfylde dem :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15

helt enig med Mark, ofte er det et kemi spørgsmål og inden - eller sideløbende med bankskifte kan man jo se om et rådgiverbytte, eller bytte til anden afdeling, tilknytning via erhverv osv kunne gøre en glad der man er
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:48

Jeg har samme "problem". Er også træt af Danske Bank og har ledt efter et alternativ. men ingen har kunnet gøre det bedre (desværre). Men jeg synes jeg er fanget i deres kundeprogram (vi skal vide alt om dig ovs.). Jeg har heller ikke gælde eller noget som helst, hvor der måske var noget og hente. 

Det kan godt være der ikke er nogle banker der arbejder gratis, men hvor blev den gode gamle model med indlån vs udlån ? 

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 30
Fra  FluxIT Skrevet kl. 01:48

Jeg er tilfreds med Sydbank, som jeg har haft i alle mine 21 leveår Smile

De bedste hilsner
René Carstensen 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)