Thomas Sejersen Leerbeck: ud over den latterlige lave rente jeg får for mit indehavende
ja ja - nå nu du repræsenterer så godt et navn som - "Din attitude" - så skal du i alle fald - hvis du taler med andre banker ikke kalde det latterlig lav - over for den anden bank
. De vil givet ikke finde den rente de betaler for latterlig lav - de får selv 0% hos nationalbanken hvis de skal ha penge indsat så det er helt enkelt det lave renteniveau som har skylden. Nå det var bare lige en fristende bemærkning
Jeg synes du dels skal holde gode miner over for den nuværende (har du givet gættet) så du er sikker på at ha den som du har det nu med erhvervskonto og det hele - vent med at smide det gamle væk til du har nyt på plads - og så tager den nye bank alt med flytningen på sig. Jeg går ud fra, at du føler du har forhandlet så langt du kan med DDB og ikke kan få tingene bedre på plads der.
Så er det ud og søge. Hvis du f.eks. i dit engagement opfylder fordel+ krav hos Nordea, så mener jeg bestemt, at de giver fordel+ fordele videre til personlig virksomhed hos samme ejer (og mig bekendt også for ejere af mindre ApS) og det kan du jo checke, for så vil det være uden gebyr. Der vil du, hvis du har behov for en storbank, naturligvis få de fordele det kan give internationalt.
Derudover ville jeg prøve et lokalt pengeinstitut fra hvor du selv bor og ellers er det vel med at teste et par mindre banker, som ofte er mest sultne og derfor lettest at få godt tilbud fra ligesom du måske vil finde en i det mindste mere personlig kontakt?
Kreditklemmen og netop det lave renteniveau for indeståender betyder desværre idag, at det kan være vanskeligere at få erhvervskonto og helt specielt en gebyrfri, end det var før den seneste krise. Løs evt ERHVERVS ELLER PERSONLIG KONTO - jeg tror du i alle fald skal holde fast på at du som min. skal ha en erhvervskonto igen i den nye bank og ikke bare nøjes med private konti også til din forretning
god vind med skiftet