Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smide penge i ens nye virksomhed? (I/S)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hola Amino

Min kæreste og jeg har for nyligt stiftet et I/S, og i går snakkede vi for første gang med en revisor, som en del af et tilbud fra Slagelse Kommune. Vi fik svar på en masse spørgsmål, og han forklarede tingene rigtig godt - men - der var et ret så vigtigt punkt, som jeg desværre ikke helt fangede forklaringen på, og jeg var lidt for paf til egentligt at spørge mere ind til det, mens vi sad der.

Så nu forsøger jeg mig herinde i stedet for, da jeg virkelig gerne vil forstå dette punkt.

Når vi har stiftet et I/S (eller enkeltmandsvirksomhed for den sags skyld/personlig virksomhed), og jeg f.eks. har 2.000 kroner stående på min private konto, som jeg gerne vil smide direkte over på firmakontoen, hvordan gør man så? Jeg mener nemlig, at ham revisoren fra i går snakkede om, at det skulle ske på en eller anden bestemt måde - at man ikke "bare" kunne overføre pengene fra én konto til en anden, og så vupti gå ud og spendere det ifm. udgifter i virksomheden.

Jeg håber, at min problemstilling og mit spørgsmål giver mening, og håber inderligt, at i kan hjælpe :-).

Mange hilsner
Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29

Det gir fin mening. Går ud fra det er helt almindeligt I/S uden VSO (som helt almindelig personligvirksomhed) Du indskyder 2000 kr ved at bogføre dem i status I jeres I/S - som indskud MS (det kunne I kalde kontoen) under status - egenkapital - (mellemregning) i kredit og debet jeres I/S bankkonto hvor pengene sættes ind.

I kan ha hver sin konto for indskud - dig og din kæreste - indskud MG og indskud Kæreste - og tilsvarende  - personlig hævning MG osv - så kan man se hvad I skyder ind og hvad I hæver - og ingen af delene sker via driften og har dermed ingen betydning for jeres kommende resultat og dermed skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 21:39

Hej John

Tak for svaret. Lad mig lige se, om jeg forstår det (sådan helt idiotsikkert og lavpraktisk):

1) Vi laver en firmakonto, som vi begge råder over.

2) Så laver vi hver især en privat konto, som vi f.eks. navngiver "Indskud MG" og "Indskud AK". 

3) Jeg overfører så 2.000 kroner fra min helt egen konto over på min konto "Indskud MG", og derfra over på vores fælles firmakonto.

Er det korrekt forstået?

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads Grønlund:
1) Vi laver en firmakonto, som vi begge råder over.
Ja sådan en firmabank konto skal jeres I/S gerne ha

Mads Grønlund:
2) Så laver vi hver især en privat konto, som vi f.eks. navngiver "Indskud MG" og "Indskud AK". 

næh næh  det er bare en konto i jeres bogføring - status - under egenkapitalen - (gamle mellemregning) som i har til at vise jeres personlige indskud på - ikke en bankkonto

Mads Grønlund:
3) Jeg overfører så 2.000 kroner fra min helt egen konto over på min konto "Indskud MG", og derfra over på vores fælles firmakonto.
Ja fra den personlige konto du har idag til firmaets konto - og så BOGFØRER du det som indskud via status. 

Ellers er det måske ikke en dårlig ide at få en revisor eller økonomi person knyttet til jer - en økonomimand koster ikke meget mere end 400 kr i timen og kan hjælpe med bogføringen online i en kort start - og de når utroligt meget på en time

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)