Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man nye kunder?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lige startet mit eget vikar - konsulentfirma inden for lager og produktions branchen. Jeg har fået hjemmeside og det hele og er godt i gang.

Men jeg ved ikke hvordan man får kunder ind. Har forsøgt med telefonsalg og har fået sendt nogle tilbud ud, og fået respons tilbage på virksomhederne, at de finder tilbuddet interessant og vil gemme tilbuddet i en mappe. Men har mistanke til, at tilbuddet bare bliver smidt i papirkurven.

Derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre om der er andre muligheder man kan anvende for at få kunder ind?

Har overvejet at få anskaffet en freelance mødebooker, da det er en af mine svage sider, at sælge over telefon. Vil det kunne være en løsning? eller har i andre forslag? 

Mvh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35

kom i lokalavisen. kender du en journalist ?

Tilmeldt 6. Aug 13
Skrevet kl. 15:32

Nej kender ikke lige en journalist i mit område. Men har overvejet denne mulighed. Men er i tvivl om hvor mange virksomheder som læser lokalt nyt.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:41

Det undre mig lidt at du ikke har et klart svar på det selv - for det er vel et spørgsmål du har stillet dig selv 1 million gange inden du gik i gang - og fundet et klart svar på.

Men - at få kunder er sgu hårdt arbejde, det kræver en seriøs indsats 24/7-365, nogle af måder kan være:
- Kold kanvas, ring til dine potentielle kunder, er der tilbud ude så følg op.
- Deltag i lokale netværks grupper, lyt til hvad virksomhederne har behov for at kompetencer
- Markedsfør dig selv (hvis du har budget) eller arbejde på redaktionel omtale i lokal avisen (find den gode historie om din virksomhed9
- Addwords/banner osv, men tror ikke dine branche er der.
- Deltag på HR messer, tilbyd dine services

osv osv osv - men hvor om alting er, så er det pisse hårdt arbejde at starte fra bunden og få en kundebase op.

Mvh
Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27

de fleste læser lokalt nyt. Det er noget af det mest læste, lokalstof i ugeavisen. Så meget ved jeg

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 16:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

Henrik Kepler har ret i sine bidrag til, hvad du kan gøre. Jeg er måske lidt ked af hans lidt hårde medfart til dig og jeg vil da gerne bidrage og understøtte de forslag, du har fået i strengen her ...

Vi har, her i Oxe & Co fine erfaringer fra din branche og har bl.a. hjulpet en af dine konkurrenter over et lille halvt års tid, hvor vi fik lagt en plan for, hvordan salget skulle udvikle sig. Planen hed fra 28 - 56 og gik på, at de efter 4 års arbejde omsatte for 28 mio. kr. og nu skulle vi så på 18 mdr. accellerere omsætningen til 56 mio kr. pr. år.

Det er hårdt arbejde, som Henrik også nævner i sit anlæg, men jo ikke hårdere end alt andet arbejde i en organisation. Uanset du nu er ansvarlig for drift, logistik, økonomi og/eller i en virksomhed, så er det at have ansvaret for salg også en disciplin, du mestrer gennem evne til bl.a.:

- finde de rigtige kunder, så du ikke fægter i blinde og griber ud efter alt, der er 37 grader varmt.

- prioritere samme målgruppe / dele målgrupperne op, så du arbejder med en af gangen (på denne måde bliver du hele tiden bedre og bedre til at "komme ind", få møder o.s.v. Hold fokus ...

- ring så dine emner/målgruppe igennem og få spurgt - gerne i receptionen om den ansvarlige HR-chef (kommer lidt an på, hvor store virksomheder, du går til ... Een måde at komme videre på herfra, kunne så være: Ved at få dem ganske kort i tale, så sig, du ikke ringer for at sælge dem noget her i første omgang, men blot gerne vil have lov at sende dem en mail og introducere dem for dine styrker indenfor vikar- og konsulentydelser.

- ovenstående er en model at arbejde efter. Har du det eksempelvis bedst ved at sende noget ud pr. post først før du efterfølgende ringer og følger op på dette, så er det blot en anden måde.... Der kan være adskillige måder at break'e ice'n på.

- Vigtigst af alt er, at du sætter tingene i system. Lav dig en fast rutine med eksempelvis at sende ud, ring op første gang efter 4-5 dage (send aldrig mere ud, end du kan nå at følge op på) og sørg så for ved enhver henvendelse du har til en kunde ALDRIG at gi' slip på denne uden en ny aftale (hvad er next step) o.s.v. ... o.s.v. Hold fast, vær vedholdende og vid, at: flid belønnes.

- Flemming er inde på i sit forslag, at du skal annoncere. Også dette initiativ er vigtigt. Synlighed, gensynsglæde og det at være top-of-mind kan du sire dig på 1000 forskellige måder og du bør også understøtte dit salg i hverdagen med annoncering, hvis du er lokalt forankret.

Salg går aldrig af mode og uanset du annoncerer, ofrer midler på online markedsføring, flotte brochurer o.s.v., så handler mennesker med mennesker. Det betyder, du skal UD og besøge kunderne.

- Derfor skal dine opkald pr. telefon altid og alene have et mål ... nemlig at få et møde. Sælg dig selv er det, det hele handler om. Jeg har tidligere været salgschef i en af landets absolut største servicevirksomheder, hvor vi solgte ydelser, der mange gange var dyrere end folk selv kunne handle ind for, men det handlede ikke om pris ... men om service, opmærksomhed, at ting er enkle, og ... at det var nogle rare mennesker, kunderne havde med at gøre.

Så gå benhårdt efter mødet. Det vil være nøglen til 1. skridt i en skøn retning ... også for din virksomhed.

Nogle virksomheder synes så det hele er lidt bøvlet og at de er bedre til alt andet end at sælge. Det skal du naturligvis også gøre op med dig selv.

Held og lykke på din salgsvej. Det er VERDENS FEDESTE JOB at sælge Cool

Mange salgshilsener

Henrik Oxe - Oxe & co

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Jeg er ret enig i Henriks indlæg.

Når jeg møder og taler med nye selvstændige er der en del "problemstillinger " der går igen: nemlig, hvordan får man igang i sin markedsføring og SALG når man lige har fået sit CVR og hjemmeside på plads. Og det er jo 2 sider af samme sag: markedsføring og salg, fordi hvis du kom i lokalavisen med en artikel om dit bureau , eller i et onlinemagasin eller lavede et blogindlægamino om det, vil du øge din eksponering og kendskabsgrad med 500 %... Lige nu kender sandsynsligvis kun inderkredsen i dit netværk til dit projekt

Og det må man som ivræskætter jo pinedød lave noget om på. 

For 1 uge siden startede jeg et projekt ( en ny iværksætterforening) op med Ronni Larsen ( som du kan finde på amino ), og vi gik efter at maximere interessen via en FB-gruppe og har pt 480 medlemmer. Det er da en start. Det er på FB man kan lave den største spredning af budskabet, så det er ikke tilfældigt vi vælger at markedsføre på den platform..

du kan se gruppen her: https://www.facebook.com/groups/171011356416830/

En side af problemstillingen ved at starte op mht markedsføring er budgettet, fordi man er jo i sagens natur ikke skabt et cashflow endnu. 

Men idag kan man heldigvis markedsføre sig gratis på nettet på 100-vis af måder. Til inspiration er der den her blog ( på dansk ..) Free Marketing Now som jeg synes har mange gode ideer: http://www.freemarketingnow.com/

Tilmeldt 6. Aug 13
Skrevet kl. 10:35

Tak for jeres inspiration. Har fået nogle flere værktøjer jeg kan arbejde med. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)