Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af fødevarevirksomhed - kosttilskud og regler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg går med tankerne om at starte en virksomhed der skal producere kosttilskud til træning. Det første produkt jeg har halvt udviklet er et pre-workout (præstationsfremmende/energipulver kald det hvad i vil)

Modet bliver dog næsten taget fra en når man ser det hav af regler og love der er om fødevarevirksomheder og ikke mindst kosttilskud.

Mit kosttilskud skal indeholde to stoffer der ikke umiddelbart er godkendt til brug (endnu) og derfor som jeg læser det skal jeg sende en ansøgning for hvert stof sådan at det kan blive sikkerhedsgodkendt (gaaab)

Disse to stoffer er theobromin (minder lidt om koffein, findes naturligt i store mængder i mørk chokolade) samt l-arginin nitrat (giver muskler et skud NO for bedre performance)

Jeg søger i den forbindelse folk der har erfaring med kosttilskud og/eller godkendelse af disse som måske kan fortælle lidt om deres erfaringer med processen, som virker MEGET uoverskuelig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 13:20

Hej

Teobromin er et alkaloid som ikke er helt ufarligt for mennesker og kæledyr,  så jeg tvivler meget på at du kan få stoffet godkendt.  har du prøvet at snakke med fødevarestyrelsen om deres holdning til brugen af Teobromin?

Ravn

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:54

Du har ret i at det er ret farligt for kæledyr, men hvad jeg har læst og eksperimenteret mig frem til er det langt fra lige så farligt for mennesker som f.eks. koffein med en LD50 på ca. 140mg/kg hvor theobromin ligger på ca. 1000mg/kg.

Men du har ret i at det måske ville være en god idé at høre dem om det :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)