Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskerordning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har et spm angående forskerordningen:

Mit firma vil gerne ansætte en person fra et andet EU-land under forskerordningen.

Mit spm går på om det har nogen betydning at vedkommende har haft et udvekslingsophold på ½ år (et semester) i DK forud for ansættelsen? Er vedkommende stadig berettiget til at høre under forskerordningen?

Håber der er nogle kloge hoveder som har noget erfaring på området.

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09

danslo:
Mit spm går på om det har nogen betydning at vedkommende har haft et udvekslingsophold på ½ år (et semester) i DK forud for ansættelsen? Er vedkommende stadig berettiget til at høre under forskerordningen?

Vedkommende må ikke inden for de seneste ti år forud for ansættelsen have været fuldt skattepligtig til Danmark eller begrænset skattepligtig til Danmark af løn eller erhvervsindkomst m.v.

Så det afgørende er hvad han har lavet i DK under sit udvekslingsophold.

/Henrik

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:16

Henrik Koudahl:

Vedkommende må ikke inden for de seneste ti år forud for ansættelsen have været fuldt skattepligtig til Danmark eller begrænset skattepligtig til Danmark af løn eller erhvervsindkomst m.v.

Så det afgørende er hvad han har lavet i DK under sit udvekslingsophold.

/Henrik

Hej Henrik, tak for det hurtige svar.

Vil det sige at hvis vedkommende kun har studeret og modtaget Erasmus-stipendium, men ikke har arbejdet i DK, så er vedkommende berettiget til at høre under forskerordningen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)