Hej :) Jeg er nu endnu en gang begyndt på en videregående uddannelse, og er rendt ind i de præcis samme følelser som tidligere - nemlig at det er meget rigidt indrettet. Jeg føler mig som en elefant i en glasbutik, og har rigtig svært ved at skulle vente 3 eller 5 år, før jeg kan komme igang med "det". Inders inde vil jeg rigtig gerne være selvstændig, men jeg ved ikke inden for hvad. Derfor har tanken flere gange været, at jeg må tage mig en uddannelse, og dernæst forsøge at skabe noget derfra. Men min motivation for uddannelse er altså helt nede i kælderen, og det er som om, at uddannelsessystemet ikke er gearet til folk med anderledes tankegange. Nok om det - det er jeg sikker på, at der er flere herinde som kan genkende. Jeg har nu sagt til mig selv, at jeg vil forsøge at finde noget arbejde i nogle år, indtil jeg har råd til - og forhåbentlig en bedre idé om hvad jeg vil. Så slog det mig, om det var en idé at søge ind som lederaspirant i et firma. Det er godt nok en uddannelse, men ikke en tung teoretisk længerevarende en af slagsen. Der er tale om hands-on oplæring, med supplerende kurser. Det kunne muligvis give både noget interessant erfaring og lidt penge oveni. Derfor: Kan nogle anbefale et godt sted at starte ud som lederaspirant, franchisetager eller noget lignende, uden den helt store erfaring, ud over en kæmpe lyst og et stort drive til at komme igang? :) Christian. PS Jeg er 28 år, og har erfaring fra restauration/hotel/guidebranche. Tænder på at løse problemer her og nu - bliver trist over at sidde ned og læse, og udelukkende modtage undervisning efter en nøje planlagt studieplan ;) |
Godmorgen CBK
Jeg kan virkelig godt nikke genkendene til din udfordring.
Jeg har det på samme måde, det der med at side stille og studere det heller ikke mig, jeg tænkte at jeg måtte tage den fra bunden jeg blev ansat for 1 års tid siden som alm. konsulent, jeg ved jeg kan tænke ud af boksen og vil være den bedste og er stædig som bare fanden.
Jeg er projektleder idag med 6 mand under mig som jeg skal "passe" på og træne osv. stå for daglig drift . opsøge nye kunder, og meget mere så det er fedt. Men det har også kostet tid, sved og lidt blod ;b idag bliver jeg trænet af en prof. der er leder, så det er rigtig fedt.
Jeg knokl lede der ud af og satte mig uden for boksen, og det har virkelig givet pote. :)
Håber du kunne bruge det :)
Held og lykke.