Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Factoring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at indgå en factoring aftale, en hurtig væksten i mit firma gør at det er svært med likviditeten, hvis jeg skal fortsætte i samme tempo. Selvfølgelig kan jeg bare øge min kassekredit, for pengene kommer jo ind, men jeg er i tvivl om hvad der er det mest fordelagtige, er der nogen der har erfaringer eller kommentarer vil jeg være meget taknemmelig.

Med venlig hilsen

Jeppe

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Hvis du har muligheden for kassekredit, er det et spørgsmål om renteregning. Regn Årlige Omkostninger i Procent (ÅOP) ud for kassekredit og factoring og vælg den med lavest ÅOP. Hvis factoring fx. koster 3% for 30 dage, så er ÅOP ca 12x3% = 36%.

Jeg læste for nyligt Lars Larsens bog, og blev ret imponeret over hans sublime likviditetsstyring. Bla. fik han lov til at stille sikkerhed i sit varelager, og fik forhandlet så gode betalingbetingelser hos sine leverandører at han kunne nå at sælge varerne inden regningen skulle betales. Læs bogen hvis du kan få fat i den. Og hør evt leverandører om de vil hjæklpe til din vækst med bedre betalingsbetingelser.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)