Hej Vi var idag til møde med en dygtig rådgiver på Væksthus Hovedstaden og det var meget interessant og fyldestgørende. Det eneste jeg ikke helt var enig i var at vi blev råddet til kun at sælge til forretninger som grossistled, da han mente at hvis vi også havde salg til private, ville virksomhederne ikke bryde sig om at føre vores produkt. Vi har lavet webshop modulet som både en grossist shop og en privat shop... da vi bestemt mener at det er okay, men nu er vi i tvivl. Vores priser vil ikke være i konkurrence med forretningernes priser da vi anfører vejledende udsalgspriser i siden af engrospriserne. Men... hvad synes du? Mvh Sue |
Jeg mener at man skal træde forsigtig, hvis man som grossist ønsker at sælge både til butikker(B2B) og til privatkunder. Jeg har selv en grossist, som også handler med private og de laver til tider nogle tilbud, hvor på jeg ikke kan være med, hvis jeg også skal tjene penge.
HVIS I virkelig ønsker at gøre begge dele, er det i følge min mening, vigtigt at I ikke laver udsalg/tilbud, at I ikke sætter Jeres fragtpriser under hvad jeres online kunder kan, for så vælger den private kunde jer, og så ser jeres B2B kunder ingen grund til fører jeres produkt.
Og til sidst, skal Jeres priser til evt. B2B kunder, være så gode, at de selv kan lave tilbud til deres kunder.
Grunden til at jeg handler med min grossist som gør det, er fordi de er den eneste importør i Danmark.
Men det er jo bare min mening :)
Venlig hilsen
Pete45