Hej Aminoer, Jeg er freelance fotograf og har fornyligt lavet ny hjemmeside. Én ting er hvad jeg mener om den, men jeg ville gerne have lidt indspark fra jer. Hvad tænker I når I lander på forsiden m.v., hvad kan gøres bedre og videre i den dur. Jeg håber I vil tage jer tiden til det. Jeg skal nok gengælde det ;-). |
Jeg synes den er fin og overskuelig, dog måske en anelse kedelig.
Følgende smårettelse vil jeg anbefale:
- Få lavet et favicon. Det kan evt. blot være kamera-billedet.
- Find en anden form for hover på hovedmenuen. Det er ikke smart, at teksten bliver fed, når musen føres over, da fed skrift fylder mere i bredden end almindelig skrift. Det får hele menuen til at rykke sig. Så heller understegning eller noget helt andet.
- Jeg savner en effekt på ikonerne til sociale medier. De kunne evt blive farvelagt, når man fører musen over.
- Du har en del småfejl i koden f.eks. på linje 6, hvor der står meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type" />. Efter text/html står der ;, men det skal være ". Ligeledes er der en del andre småfejl, som let kan og bør rettes.
- Husk at udfylde alt-attributter for dine billeder
- Benyt h-elementer til overskrifter! Det er det, de er der til, og derudover også af hensyn til søgemaskinerne
Ovenstående er alle hurtige ting, som er nemme at klare.