Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi udlover 500 kr. til den bedste feedback!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens S:

-og jeg har været indenfor crowdsourcing business siden 2007, og det er et tveægget sværd, der mest gavner den, der crowdsourcer.

Det kan vel også være ligemeget hvem det gavner mest, så længe begge sider får noget ud af det.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 18:46
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nico Landbo:
Dette vil vi meget hellere høre mere om, i stedet for at blive stemplet som et lotteri :-)

Det er jo et lotteri, der tilbydes præmier, men nævnes ingen bedømmelses kriterier eller notarius publicus, det er altså endda et tvivlsomt lotteri, helt uden kontrol for retfærdighed eller hæderlighed. Er det mon lovligt?

og javist er det fedt om man kan få noget for sin feedback, eller noget for sine ideer. Men kan man det?

Men altså et ubeskrevet lotteri, og så indenfor crowdsourcing. Det er bare helt håbløst.

Så hellere clickworking til 0,3 cents per click.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 18:48

Emil:

-og jeg har været indenfor crowdsourcing business siden 2007, og det er et tveægget sværd, der mest gavner den, der crowdsourcer.

Det kan vel også være ligemeget hvem det gavner mest, så længe begge sider får noget ud af det.

Ja, når man ved hvad man får ud af det, og kan tage stilling til om man vil arbejde for den pris.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57

Jens S:
Det er jo et lotteri, der tilbydes præmier, men nævnes ingen bedømmelses kriterier eller notarius publicus

Der tilbydes en gulerod i form af præmier. Dette skal motivere folk til at komme med idéer til den enkelte virksomhed - idéer som måske er lidt mere end standard. 

Jens S:
helt uden kontrol for retfærdighed eller hæderlighed. Er det mon lovligt?

Jens, vi videreformidler gode idéer fra brugeren/kunden til virksomheden. Fra A til B. Når et projekt er overstået er det så op til den enkelte virksomhed at udvælge den eller de bedste idéer, dette er ude af vores hænder. Som sagt er vi blot videreformidler. Det er da 100% retfærdigt, at de bedste idéer bliver belønnet. Hvordan kan det blive mere fair?
Hvad mener du med om det er lovligt? :-) 

Mvh. Nico

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 19:34

Hej Jens.

Der er mange virksomheder, der anvender crowdsourcing, for at få løst en opgave til en billigere pris end det ville koste, hvis man bruger en dedikeret team medarbejdere. Det er også forbundet med risiko. En virksomhed fritlægger sine ideer, som andre kan snuppe helt gratis. Derudover kan der være en del analysearbejde i forbindelse med sortering og udvælgelse af de bedste ideer. Der er også en risiko for, at der ikke bliver generet nogle ideer, som kan gavne virksomheden.

Amino og de fleste andre fora findes helt almindelige mennesker, der frivilligt opretter indlæg og besvarer spørgsmål uden at få en krone for det. Det må også karakteriseres som et tveægget sværd?

VH. HelePlanter.dk - medejer af ideahunters.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 20:14

Jeg kan da se, jeg har skabt lidt debat om grundforudsætningerne i konceptet.

Crowdsourcing er en rigtig god ting for menneskeheden, kapitalisering af crowdsourcing er det ikke nødvendigvis.

Jeg ser hellere at der er fagforeninger og mindsteløn, end præmier man måske kan vinde, når man tilbyder sit arbejde.

Når jeg ytrer min stemme her, er det for at anfægte grundforudsætningerne...: At man kan bruge alle midler til at skabe værdi på andres arbejde.

Det handler jo om at vi alle skal være her, og jordens resourcer skal strækkes og folk ikke skal udnyttes.

Jeg går sådan set ikke ind for at et fåtal skal være rige på et flertals bekostning. Det har vi prøvet i jordens historie og det ender i blod og krig.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:56

Hej Jens. Mange tak for dit indlæg. Det skaber en debat, som kan gavne dem, der er i tvivl om konceptet, så det er super!

Jens S:
Jeg går sådan set ikke ind for at et fåtal skal være rige på et flertals bekostning. Det har vi prøvet i jordens historie og det ender i blod og krig.

Ligesom EU, de fleste fødevarevirksomheder, medicinbranchen, plejeprodukter og alt andet virksomhed i den liberale og kapitalistiske verden. Jeg forstår godt din bekymring, men tror du virkelig, at at de mennesker, der vælger at lave et indlæg på Ideahunters.dk føler sig udnyttede? Hvis Ideahunters.dk er ren onskab, så er jeg sikker på, at folk holder op med at bruge det - helt automatisk.

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 20:59

fint nok.

Jeg tror at konceptet vil bevirke en meget hurtig omsætningshastighed hos ide producenterne.

Man vil altså kunne plukke hurtige nemme og billige ideer.

Det er så det man vælger.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08
Var det ikke en ide at få lavet et tilpasset webdesign, der gør hjemmesiden mere brugervenlig. Et gratis drupal theme har sine begrænsninger.
Tilmeldt 18. Apr 07
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 21:13

Hej Karsten. Tak for dit forslag, du har helt ret.

Karsten S. Hansen:
Et gratis drupal theme har sine begrænsninger.

Det har det, men det har også fordele - det er relativt billigt at komme i gang.

VH. HelePlanter.dk

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)