Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Likviditetsbudget og åbningsbalance

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag gik jeg til Nordea bank for at åbne for erhvervs konto for min kiosk og fik at jeg skal lave likviditetsbudget og åbningsbalance før de kan åben en mit konto..

er nogen kan hjælpe mig til at guide hvordan man kan lave likviditetsbudget og åbningsbalance ?

mvh

zahoor

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Før du kan lave likviditetsbudget skal du ha et driftsbudget. Forskellen er, at du jo godt kan sælge noget i januar men først blive betalt i februar - eller købe noget som du først skal betale en måned efter. Derved flytter likviditet sig jo i forhold til drift - og det er afgørende for banken

Moms - kommer f.eks. 1 gang i kvartalet og er ikke en del af dit driftsresultat + eller - men det er jo penge du skal gemme og ha op af lommen.

Der kan også være personlige hævninger som heller ikke er en del af driften, men alligevel penge der skal bruges

Du skal altid starte med at lave dit driftsbudget og derefter udarbejde likviditetsbudget der viser hvornår du får penge ind og hvornår du skal bruge penge - Her kan det jo være du ser du mangler penge, og derfor skal låne. Vær så forberedt på om du har noget at stille i sikkerhed, og jo mere du selv kan stille med - jo lettere

Åbningsbalance - ville man normalt be om hvis der havde været et selskab før - men den er jo blot udtryk for hvad du har i aktiver og passiver den dag du stifter din virksomhed

Begge dele er ikke så helt lige til at gå til uden forudsætninger, og hvis du kan finde en det kan lidt af det med budget og måske også driftsplan, så kan det gå lettere i banken - da du jo gerne skal kunne stå lidt inde for det du afleverer og kan tale om. Omvendt skal du - hvis du ikke føler dig sikker i stoffet - heller ikke komplicere det ved at nappe lidt fra en række standarder, for banken vil hurtigt (hvis de går ind i det) kunne mærke om du er indsat i det du afleverer og det virker rimeligt. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej zahoor,

Du kan få hjælp til at lave et likviditetsbudget der er i overenstemmelse med dit driftsbudget og dit balance budget ved at anvende Business Monitor Budget. Det er en online applikation og den er gratis. Det smarte er at du får et automatisk genereret likviditetsbudget, som du så kan downloade til Excel og tage med i banken.

Du kan se mere på www.businessmonitor.dk, hvor du også kan oprette en bruger.

Mvh

Keld

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)