Som iværksætter er man jo løbende stillet overfor at vælge og vigtigere fravælge ting.
Jeg er nu nået til et punkt hvor der er så mange ting jeg alle har lyst til og kan se klarer mål for. JEg har tidligere bearbejdet det på min måde, men er lidt interesseret i at hører hvorledes i prioriterer jeres livs mål.
Jeg tænker ikke på hvordan i prioriterer hvilken mails der skal besvares, men mere de store mål, opgaver, relationer etc.
Jeg forsøger at have en afbalanceret portefølje af mål og opgaver. Porteføljen indeholder opgaver med meget høj og med lav risiko. Derudover kombinerer jeg kortsigtede og langsigtede opgaver, så der er en balance jeg synes er tilfredsstillende.
Angående prioritering generelt er et af mine vigtigste værktøjer Kompleksitets og værdiskabelses-grafen. Så man først løser de opgaver med lavest kompleksitet og som samtidigt skaber mest værdi.
VH. HelePlanter.dk
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.
Gav et fantastisk overblik over hvorledes nogle valg jo påvirker tingene, så en pokkers masse noter bundet sammen af streger. Hvis nogen så resultatet vil ingen fatte det, men tankeprocessen var god.
Tak for feedback GRn, gav lidt værktøjer at gå udfra.
Jo, til nogle formål. Jeg bruger ikke regneark til prioritering af opgaver :-D
Men dine ark er slet ikke dumme, især hvis man er i et parforhold, kan sådanne ark være til meget gavn, hvis de laves sammen.
Jeg ville nok holde det simpelt, og vælge et enkelt ark - ellers tror jeg man drukner. Det gør vi nok alle på et tidspunk, så gælder det at hive i den store bremse og slappe lidt af.
Er glad for, at noget af det kunne bruges.
VH. HelePlanter.dk
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.