Hvis jeg bestille maling af hytten hos IB så ville jeg forvente der ikke var trukket penge, før hytten var malet faktisk
De fleste vil tage a conto beløb løbende.
jep enig selv om jeg personlig ikke forudbetaler håndværkere, på andet vis end materialer som f.eks. stilles hos mig. Dem betaler jeg generelt gerne - og så aconto når arbejdet skrider frem- ved store opgaver - men aflevere smoking til ukendt uden sikkerhed for at se den igen, og så give penge samtidigt - det lyder for mig som op ad bakke projekt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jo, men det vi taler om er hvorvidt det er lovligt at trække pengene med det samme, samt at gøre købet af en service bindende... Det er klart, at man som forbruger sikkert har nogle rettigheder hvis den købte service ikke bliver leveret eller er mangelfuld, men jeg tror godt man må det første.
Som sagt kan du heller ikke fortryde købet af en biografbillet.. Det er et bindende køb :)
Jeg tror ideen er vanskelig og ville i alle fald aldrig både aflevere min smoking til et sådan foretagene + betale rensning længe inden jeg så renset tøj - uden sikkerhed for at få kludene igen
Er renseriet sikker på at få sine penge ???
Hvem har kreditrisikoen.?
Det bliver mere og mere almindelig med meget korte betalingsfrister og herunder netto konto
Jo, men det vi taler om er hvorvidt det er lovligt at trække pengene med det samme, samt at gøre købet af en service bindende... Det er klart, at man som forbruger sikkert har nogle rettigheder hvis den købte service ikke bliver leveret eller er mangelfuld, men jeg tror godt man må det første.
Som sagt kan du heller ikke fortryde købet af en biografbillet.. Det er et bindende køb :)
Men de fleste "fornuftige" vil nok gerne have indsat en passus om "tilbage søgnings ret" i forbindelse med misligeholdelse fra sælger m.m. Således at handlen kan "gå om"
Hvad så når du udleverer nøgle til bolig eller bilen til værkstedet ????
For at et samarbejde og en udveksling/handel kan foregå, kræver det vel en vis form for tillid og empati ???
pjat - det har ikke at gøre med at passe tøj det har at gøre med man afleverer tøj som man vel er glad for - ellers sender man da ikke til rensning - og så betaler man vel rensningen for at få det igen, og ellers har renseren da tøjet som afpresning.
Jeg betaler vel heller ikke værksted for at aflevere bil til service? Jeg betaler når jeg henter - Du må ha underlige værkstedsvaner hvis du forudbetaler og afleverer bilen IB -
vh John
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER