Jeg søger en der har erfaring med at markedsførevirksomhed på LinkedIn, og som kunne have lyst til at smide lidt guldkorn efter et nyt føl i faget.
Og så er jeg generelt interesseret i at høre om folks erfaringer med LinkedIn - særligt folk der har produkter til virksomheder. Føler I at det gør en forskel at I befinder (markedsfører) jer på linkedIn vs. jeres indsats 'fysisk' over for virksomhederne? Hvordan er jeres facebookstrategi i forhold til LinkedIn strategi? osv.
Vi har et begrænset budget i firmaet, så I første omgang vil jeg helst selv tilegne mig de gode færdigheder, og se hvor langt jeg kan komme. Det kommer naturligvis an på hvilket prisleje vi bevæger os i, men jeg forestiller mig ikke at det på nuværende tidspunkt skulle være nødvendigt at betale sig fra det.
Hej Maja, Jeg tror ikke LI er platformen at markedsfører sig på traditionel måde. Tror mere du skal se det som overordnet tilstedeværelse/branding med jeres virksomhed, og benytte platformen til at finde nye kollegaer til virksomheden.
At der så kan falde samarbejdsmuligheder af med, afhænger i hvor stor grad, i som personer er aktive i debatter/grupper
det er heller ikke så vanskeligt at lære at bruge mediet linkedin til markedsføring
- et fif er at bruge relevante interessegrupper, melde sig ind i dem, fx en iværksættergruppe og indgå i nogle debatter, samt gi noget værdi ud til de medlemmer der er i gruppen. den metode anvender jeg selv og det virker ganske fint
-et andet fif er at lave updates der gir dit netværk et indblik i din virksomhed , måske linker til en blog du har som fortæller mere: storytelling
Ja, lige præcis - det er de samme tanker jeg har gjort mig om LinkedIn. Og det er så netop brandingen af virksomheden jeg er lidt i tvivl om - vil jo nødigt at folk føler man bare kommer og spammer med reklame. På facebook kan man trods alt lave nogle updates, der ikke behøver have så meget andet indhold end at vise virksomhedens identitet (hvilket jo sådan set er markedsføringen) - men på LinkedIn virker det til at være mere engagerende, og kræve en anden form for kommunikation fra virksomheden.
Jeg er derfor netop i tvivl om hvordan (og om) man kan bruge LinkedIn til at markedsføre virksomheden (og ikke søge medarbejdere).
Flemming.dk - du lyder til at have noget erfaring med LinkedIn. Hvordan stiller du din (eventuelle?) facebookstrategi op i forhold til din LinkedIn strategi? Altså på facebook er det korte updates, og på LinkedIn bruger du længere tid på at engagere dig i debatter? Hvordan skelner du indholdsmæssigt mellem updates på facebook og på LinkedIn?
Jeg vil sige det der har givet mig bedst resultat er at involvere mig i debatter i diverse grupper, og måske poster jeg ind imellem et indlæg der beskriver min services , hvis du er i en iværksættergruppe med 1000+ medlemmer er din målgruppe jo nok til stede ikk, ?
HVis du vil igang med det er måske smart at se hvordan andre gør det i en gruppe som denne iværksættergruppe der har 2700 medl.
Mht updates kan man godt skrive en mindre tekst der gir lidt værdi til dem der læser den på linkedin. Problemos er måske at der er 500 andre i løbet af dagen der laver updates så i den stream får din måske kun lidt eksponering