Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af PHP, mySQL, apache, GD, hMailServer mm. på Virtuel server

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra .
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Fra  webhotel5.dk Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale Linux hvis det var mig som skulle vælge.

Linux udnytter hardwaren bedre og det er især vigtigt hvis man bruger en virtuel server som i forvejen er begrænset.

Der er også andre fordele, men det vigtigste for en server, det er at den der er ansvarlig for den også kan finde ud af at administrere den, så jeg ville vælge ud fra hvad jeg syntes var nemmest og er det windows så ville jeg give den en lidt større virtuel maskine for at kompensere for at den kræver flere ressourcer for at køre.

Så det kommer lidt an på din linux viden.

Idag er Windows Server ligeså stabil som Linux, hvis man altså ser bort fra at man ind imellem skal igennem en reboot ved en opdatering, men måler man på samlet oppetid så kan du opnå ekstrem høj oppetid på begge operativsystemer

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 12:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Nilsson:
og der er da mange udbydere...ikke danske, men mange i udlandet som tilbyder Wordpress på Windows.

Har prøvet at Google, måske jeg googler efter det forkerte, for jeg kan ikke finde nogen ?!?!

Fra .
Tilmeldt 22. Aug 13
Fra  webhotel5.dk Skrevet kl. 12:43

som sagt, jeg har ikke behov for at bevise noget, jeg kan dog nævne at der er en del mindre webhosts som benytter websitepanel på windows og webmatrix.

jeg har selv kørt det med apache og iis på windows uden problemer.

microsoft skriver også selv at det virker.

jeg vil nok hellere se et modbevis for at det ikke skulle fungere, hvad er det præcis du ikke mener fungerer, plugins er afhængige af php og moduler dertil, der er ikke noget platformspecifik i langt de fleste og mest populære moduler.

søg på Windows shared hosting på google og du vil finde en del udenlandske hosts som understøtter PHP, MySQL hvor du kan have Wordpress uden problemer

Se evt. http://www.hostgator.com/windows-hosting

se evt. nedenstående link fra Microsoft

http://www.microsoft.com/web/wordpress

Med hensyn til filsystem:

Iøvrigt betyder filsystemet intet og du kan benytte ext2, ext3, NTFS, ReiserFS, VFAT..he he og hvad man ellers kan finde på og det vil virke.

NTFS gør intet ved filerne andet end at styre adgangen til dem og der skal bare være læseadgang for det webserver software som kører wordpress...feks. Apache, IIS eller en anden webserver som kan køre PHP, med hensyn til permalinks så skal der være understøttelse for rewrite,

Fra .
Tilmeldt 22. Aug 13
Fra  webhotel5.dk Skrevet kl. 12:50

Ejendomsspekulanten:

Hej,

Jeg søger et rigtig godt tilbud fra en som kan gå ind på min server og installere alle de nødvendige ting.

Jeg har selv installeret PHP og mySQL, men er slet ikke sikker på at det er gjort rigtigt. Det er med Windows Server 2008.

De ting jeg skal have installeret er:

PHP
mySQL
Mod rewrite of Apache,
cURL
GD eller imagemagick
hMailServer
Ioncube loader

Hvem kan det? :)

Mvh. Troels

vil du køre hmailserver så skal det være en Windows Server, ellers skal du køre postfix eller en anden mailserver og så tager det lidt længere tid at sætte op.....havde ikke set det med mailserveren, så vil jeg helt klart anbefale en Windows Server hvis det skal være nemt at administrere også med mail og at det tidsmæssigt ikke skal blive for dyrt.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 13:18

Før vi lige fortsætter, skal vi så ikke blive enige om hvad det er vi diskuterer ?

Du kan sagtens installere Wordpress på en IIS der er sat op med PHP og MySQL. Det vil også køre. Men vil det køre godt og får du problemer ?
Højst sandsynligt nej, en du får nok en del eller mange problemer. Prøv bare at Google efter Wordpress på Windows....

Peter Nilsson:
søg på Windows shared hosting på google og du vil finde en del udenlandske hosts som understøtter PHP, MySQL hvor du kan have Wordpress uden problemer
Se evt. http://www.hostgator.com/windows-hosting

Jeg kan ikke se at der står Wordpress på Windows hosting ? Ja, der findes host der understøtter PHP og MySQL på Windows. Men er det det samme som de anbefaler det ? Næppe....

Jeg vil bare gerne advare folk. Windows er dejligt og de fleste kan sætte en IIS op og komme igang med at hoste HTML, ASP osv.
Begynder de med PHP, MySQL og nogle af de kendte CMS'er, såsom f.eks. Joomla! og Wordpress, ja så beder de om problemer.
Er det nemmere at hoste disse på Linux ? Ja, i min optik meget nemmere.

Peter Nilsson:
se evt. nedenstående link fra Microsoft
http://www.microsoft.com/web/wordpress 

Selvfølgelig vil MS gerne sige at de har en fleksibel webserver i form af IIS, alt andet vil da være at skyde sig selv i foden. Men et er marketing, noget andet er hvordan det så forholder sig i den virkelige verden. Prøv at give MS et ring og bed om support på din IIS, MySQL, PHP og Wordpress/Joomla! installation. Hvor tror du de siger stop ?

Et godt råd til alle. Installér Wordpress og/eller Joomla! på en Linux server. Problemerne er begrænsede ifht. at gøre det på IIS....
Der er masser af gode guides på nettet på hvordan en Linux server med Apache/Nginx, PHP og MySQL installeres. Det er faktisk ikke så svært og der er også mange steder (forum, blogs osv.) hvor man kan få hjælp...

Og hvis du er Windows mand, så installér din Linux server som en virtuel maskine i Hyper-V.....

Og så kan der vist ikke koges mere suppe på det ben......

Fra .
Tilmeldt 22. Aug 13
Fra  webhotel5.dk Skrevet kl. 13:28

Jeg er hverken Windows eller Linux mand, men arbejder med de systemer som giver de bedste resultater til opgaven. Til denne lille serveropgave her så vil jeg anbefale Windows, det er hurtigt at sætte op, nemt at administrere og wordpress vil fungere fint. Linux er fint og jeg elsker at arbejde med linux, har ingen problemer med det, men vil ikke anbefale linux til alle og især ikke hvis man skal være sikker på at man selv kan styre det.

Og, nej jeg ønsker heller ikke at koge suppe på det, men jeg er uenig i at Linux er bedre end Windows til et Wordpress site ;-) de er lige gode hvis man altså lige husker at give windows maskinen lidt mere ram så den også har ligeså meget ledig kapacitet som en linux ville have.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:37

Peter Nilsson:
Jeg er hverken Windows eller Linux mand, men arbejder med de systemer som giver de bedste resultater til opgaven. Til denne lille serveropgave her så vil jeg anbefale Windows, det er hurtigt at sætte op, nemt at administrere og wordpress vil fungere fint. Linux er fint og jeg elsker at arbejde med linux, har ingen problemer med det, men vil ikke anbefale linux til alle og især ikke hvis man skal være sikker på at man selv kan styre det.

Du argumenterer for to forskellige problemstillinger, selvom der reelt set kun er et.

Indledningsvis siger du at du arbejder med de systemer som giver de bedste resultater til opgaven.
Dit første argument er herefter at størrelsen af opgaven afhænger af hvilket miljø du ville vælge, men afslutningsvis er dit argument for at fravælge Linux at det ikke er alle der kan 'styre det'. Så jeg vil meget gerne have afklaret om du mener det er opgavens størrelse eller styresystemets kompleksitet du mener der afgør hvilket miljø man skal arbejde på? 

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:05

@Mads Holm Frederiksen: Dit svar har vist intet at gøre med det jeg har skrevet og du citerer.

@Dan Storm: Det havde klædt dig bedre med en kovending og indrømmelse af at du tog fejl, i stedet for at lade som om du har ret. Jeg kender ikke xDebug, men kan se det ikke tilnærmelsesvis har tilsvarende features og forudsætter man skriver xDebug-statements i sin kode. Jeg checkede også op på Netbeans (som skulle være det bedste IDE til Linux) som mange sikkert er glade for, men kan heller ikke se det skulle være tilsvarende PhpED hvad angår debugging. Min erfaring i it-branchen generelt, som i sagens natur er flere gange din, er at de dygtige stiller spørgsmål frem for at udtale sig skråsikkert om emner de ikke ved særligt meget om.

@Veloci: htaccess kører skam på windows. Hvis du har haft problemer kan det skyldes du har installeret i Program Files som man helt skal undgå med diverse bundles.

@Peter Nilsson: Jeg er helt enig i din tilgang. Til drift af Php-sites er Debian det naturlige valg for mig, fordi det er den jeg kender. Tilsvarende ville jeg aldrig vælge Mono til en .NET app, det skulle kun være for at afprøve det.

Udover enhver kan installere Wordpress på deres Windows ved hjælp af WebMatrix, så kan de også oprette en gratis Website på Windows Azure og lave 1-click install af WP derfra.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:15

Jesper:
@Dan Storm: Det havde klædt dig bedre med en kovending og indrømmelse af at du tog fejl, i stedet for at lade som om du har ret.

Du har jo ikke formået at overbevise mig om at jeg har taget fejl, så den "indrømmelse" har du desværre lange udsigter til.

Jesper:
Jeg kender ikke xDebug,

Aha.

Jesper:
men kan se det ikke tilnærmelsesvis har tilsvarende features og forudsætter man skriver xDebug-statements i sin kode.

Ja, jeg kan med al tydelighed se du ikke kender xdebug.

Jesper:
Jeg checkede også op på Netbeans (som skulle være det bedste IDE til Linux) som mange sikkert er glade for, men kan heller ikke se det skulle være tilsvarende PhpED hvad angår debugging.

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se relevansen af den udtalelse i forhold emnet - men jeg er da glad for at du har fundet dig et IDE du er glad for. Det har jeg også - og det er heller ikke Netbeans.

Jesper:
Min erfaring i it-branchen generelt, som i sagens natur er flere gange din, er at de dygtige stiller spørgsmål frem for at udtale sig skråsikkert om emner de ikke ved særligt meget om.

Det er rigtig flot at du kan udtale dig om min erfaring i IT branchen, med det minimale kendskab du har til mig og mit arbejde - det minder om en argumentationsteknik jeg typisk kun ser på usenet. Indtil videre har jeg faktisk ikke stillet dig et eneste spørgsmål, men blot kommenteret på dine indlæg.

Jeg synes du skal tage og spilde dit krudt på nogle andre emner/personer. Mit stempel baseret på din udtalelse har tydeligvis stødt dig, men jeg må erkende at det ikke rører mig. Det er i øvrigt heller ikke mig der skal overbevises om dine faglige kompetencer,

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)