Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af PHP, mySQL, apache, GD, hMailServer mm. på Virtuel server

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Det kører sådan set fint og i nogle tilfælde (debugging af php) bedre - også med den nævnte konfiguration (kender ikke mailserveren).

Det er vist kun for den uerfarne at debugging af PHP applikationer er nemmere på Windows.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsspekulanten:
Det er lidt irrelevant hvilket jeg bruger mht. min programmør.

Hvis din programmør beder om en Windows server med PHP så skift ham ud, så er han ikke den stol værd han sidder på :P

Ejendomsspekulanten:
Men jeg kunne meget godt tænke mig flere tilbud på opsætning af serveren.

2500kr for opsætning, installation, mødeaktivitet og rådgivning,

1299kr/mdr for løbende døgnovervågning, backup, hackersikring, softwareopdatering og support ifht. løbende smårettelser.

Det er baseret på en 12 måneders aftale. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Jesper:
Det kører sådan set fint og i nogle tilfælde (debugging af php) bedre - også med den nævnte konfiguration (kender ikke mailserveren).

Det er vist kun for den uerfarne at debugging af PHP applikationer er nemmere på Windows.

Det er jo lidt sort at kalde mig uerfaren, når du ikke kan få PHP til at køre på Windows selv, men derfor kan det da godt være du kender noget til Linux jeg ikke gør. 

Jeg bruger PhpED. Debugging features.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Sulsted
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Det kører sådan set fint og i nogle tilfælde (debugging af php) bedre - også med den nævnte konfiguration (kender ikke mailserveren).

Ikke enig i denne påstand ... det er bevist at PHP kører bedre på UNIX (Linux) -> http://stackoverflow.com/questions/798896/performance-differences-running-php-under-windows-iis-7-vs-linux-apache

Diverse forums/sider peger også på at hvis du skal lave php sider så vælg LINUX -> http://www.thesitewizard.com/webhosting/linux-vs-windows.shtml, http://www.anchor.com.au/hosting/dedicated/PHP_on_Windows_vs_Linux.

Personligt har jeg surfet meget rundt mellem de forskellige Linux distributioner, men min kærlighed er faldet på Debian, men igen det kommer meget an på hvad du ellers skal bruge serveren til, hvis det kun er det du har listet, ville jeg nok vælge den Linux distribution.

"Rigtige mænd tager ikke backup; ... men græder meget og længe" ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Det er jo lidt sort at kalde mig uerfaren, når du ikke kan få PHP til at køre på Windows selv, men derfor kan det da godt være du kender noget til Linux jeg ikke gør. 

Det er jo ingen kunst at sætte en webserver med PHP op på en Windows maskine - hvad enten du bruger XAMPP, WAMP eller selv konfigurerer manuelt.

Det er dog en process jeg har forladt for mange år siden til fordel for Linux, af den simple årsag at PHP er quirky på Windows i forhold til Linux/Unix, En hurtig søgning på Google ville også fortælle dig at der er en del issues med at køre PHP på Windows.

Jesper:
Jeg bruger PhpED. Debugging features.

Det er debugging software som du skal installere på din server for at det virker i din editor. De fleste bruger jo xdebug for at opnå det samme, uden at være låst til en enkelt editor.

Alt andet lige, hvis du er glad for at arbejde med PHP på en Windows server, så fortsæt du bare med det.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra .
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Fra  webhotel5.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg anbefaler at du benytter Ubuntu 12.04 Linux, jeg sætter det gerne op for 500 kr. inkl. moms.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Det kører sådan set fint og i nogle tilfælde (debugging af php) bedre - også med den nævnte konfiguration (kender ikke mailserveren).

Jov jov, prøv du bare at smide et standard CMS på som f.eks. Joomla! eller Wordpress. Så kører det lige pludseligt ikke så fint længere.

Men hvis du bare skal lave dine egne PHP sider, så kører det sikkert fint. Du skal så bare vide hvordan du bruger rewrite modulet (forudsat du skal lave noget der kræver rewrite), for .htaccess får du aldrig til at køre på Windows, det er en Linux ting, som netop ovennævnte CMS'er gør brug af...

Fra .
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Fra  webhotel5.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre du benytter Apache til windows

IIS understøtter også rewrite, men det gøres bage på en lidt anden måde.

Wordpress kan godt bruge en IIS og laver også fint en ny web.config så permalinks virker ;-)

.htaccess er ikke en linux ting, men en Apache ting....intet med OS at gøre :-)

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Nilsson:
IIS understøtter også rewrite, men det gøres bage på en lidt anden måde.

Vis mig gerne en Wordpress eller Joomla! installation der kører på Windows og som har diverse plug-ins installeret. Jeg tror ikke på det findes, men kan da blive positivt overrasket...

Peter Nilsson:
IIS understøtter også rewrite, men det gøres bage på en lidt anden måde.

Ja, der findes masser af rewrite moduler til IIS...

 

Peter Nilsson:
Wordpress kan godt bruge en IIS og laver også fint en ny web.config så permalinks virker ;-)

Ja, en standard installation. Har du så prøvet at smide en template på af de lidt mere avancerede, samt diverse plug-ins ? Så tror jeg du kommer til kort...

Peter Nilsson:
.htaccess er ikke en linux ting, men en Apache ting....intet med OS at gøre :-)

Både og, prøv du bare at oprette filen på et NTFS formateret drev.....

Fra .
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Fra  webhotel5.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke med joomla, men jeg har ikke haft noget problem med Wordpress på Windows og har haft installeret en del plugins, ingen problemer overhovedet, kørte et Wordpress site i et par år fra en Windows Home Server med IIS privat og der er da mange udbydere...ikke danske, men mange i udlandet som tilbyder Wordpress på Windows. Microsoft har også Wordpress med i deres Microsoft Matrix web pakke, der er joomla også med.

Jeg foretrækker Linux, men rent teknisk skulle der ikke være en forskel på et Wordpress site.

Jeg har ikke behov for at bevise noget for nogen, man kan tro hvad jeg siger eller lade være :-)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)