Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering Vs It drift (Server drift)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

I need your help. ! - Nu ved jeg, at vi har mange kloge IT hoveder herinde og håber derfor på lidt rådgivning.

1) Ved nogen hvordan er det arbejde med programmering i forhold til Microsoft Server drift ? - Altså er det lige svært arbejde med de to område, eller skal hjernen bruges til briste punktet i programmering end server drift ?

Forresten kan dette kursus bruges til noget, når man kun har lidt programmering erfaring :

http://www.itucation.dk/wp-content/uploads/2013/02/Microsoft_Server2012.pdf

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arbejdstøjet:

1) Ved nogen hvordan er det arbejde med programmering i forhold til Microsoft Server drift ? 

De to ting kan ikke sammenlignes, det er to vidt forskellige områder af en perifært-forbunde-samme-sag.

Hvis det du spørger om er om det er nemmere at blive system administrator når man ikke er særlig klog, end det er at blive systemudvikler. Så er svaret klart ja, det er nemmere at hustle sig igennem som middelmådig systemadministrator end det er at hustle sig igennem som middelmådig systemudvikler.

De gode chefer gennemskuer dog hurtigt begge typer, og hvis du vil være virkelig hardcore så er de to fag lige svære :-)

Arbejdstøjet:
Forresten kan dette kursus bruges til noget, når man kun har lidt programmering erfaring

Nej, så vidt jeg kan se er det ikke en certificering. Microsoft kurser (eller andre vendor-kurser) er kun noget værd når der som minimum følger et certifikat med.

Tilmeldt 17. Aug 13
Skrevet kl. 18:19
Der står man kan tag certificering 70-410 efter kurset. Er det brugbart ?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:30

Jammen det kommer helt an på hvad du vil bruge det til, hvis det skal fungere som din eneste credential for at få et job ... så nej. Hvis du i forvejen har arbejdet med system administration på f.eks. Linux og gerne vil sansynliggøre at du også kan klare Windows, så ja! :-)

Tilmeldt 17. Aug 13
Skrevet kl. 19:00
Målet er tag det certificering og søge arbejde som it drift og supporter... Måske en løntilskudsstilling
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:08

Arbejdstøjet:
Målet er tag det certificering og søge arbejde som it drift og supporter... Måske en løntilskudsstilling

Certificeringen bør ikke stå alene. Hobby-drift suppleret med certificeringen gør en stor forskel. For driftsfolk er erfaring vigtigere end papiret, men det sidste bruges til at bevise det første.

Edit: (Helt enig med Mikkel)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Aug 13
Skrevet kl. 19:27
Erfaring kommer med løntilskudsstilling indenfir it drift
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arbejdstøjet:
Erfaring kommer med løntilskudsstilling indenfir it drift

Jeg ville som arbejdsgiver ikke købe den, der findes masser af ledige med bedre kvalifikationer. Hvis det skal virke for dig så skal du bo i udkantsdanmark og søge et sted hvor de endnu ikke har outsourcet it-driften. F.eks. nogle fiskeri virksomheder i Vestjylland.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 08:12

Hej

Jeg tror bestemt du kan bruge kurset til noget, men det er kun som nævnt et springbræt. Der skal mere til, så at få noget erfaring ville havde top prioritet. En ting du kan gøre f.eks. at starte en lille hobby hosting virksomhed, køb en server hos en billig udbyder, og så sælge billige webhoteller f.eks. her på Amino.

I forhold til drift, så kunne det evt. være en ide at kigge på MS IIS som område, det er webserveren på Windows, selvom jeg har mødt mange kompetente drift folk, så har jeg aldrig mødt nogle der havde helt styr på IISen, til trods for at så mange spændende virksomheder, har en stor del af deres it-drift baseret på den.
Ellers så kunne det være spændende at kigge på MS Sharepoint, det har i mine øjne, altid været der hvor det ikke har krævet noget særligt talent, at tjene rigtigt godt.

Held og lykke, med din karrierer indenfor branchen. 

Tilmeldt 17. Aug 13
Skrevet kl. 12:25
MCSA server2012

Hvad siger i så til dette kursus:

http://www.itucation.dk/wp-content/uploads/2013/02/MCSA_server2012.pdf
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)