Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Okay, okay - så gir jeg lige et par tips om SALG fra mig- endnu engang- til den nye entreprenør

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg blev opfordret idag af et par goe gamle kunder til at gi nogle tips om SALG videre til nye selvstændige ( der er sikkert en del her på sitet, ikk ).

Fordi flere vil nok gerne igang med at booke nogle kvalitets-møder til sig selv eller sælge varen over tlf, og der er nogle enkle greb du kan bruge for at komme godt igang med deslige..Nu har jeg efterhånden flere tusinde kanvasopkald i bagagen, så derfor kender jeg til faldgruberne og mulighederne i den disciplin

Det er jo med at komme godt igang med sin nye forretning, læs : SALG SALG SALG

Vigtigt er det at lave en struktur på sit salgsarbejde.....

How to do it: Det du kan gøre, hvis du er ny iværksætter, er at finde 30 kundeemner på krak.dk. Skriv dem ind i et excell ark. Begynd mandag morgen kl. 10 med at ringe ud til 5 stk. Onsdag kl. 10 ringer du 5 mere. Fredag kl. 10 ringer til 5. Det var første uge. Uge 2 gør du nøjagtig det samme. Og efter disse 2 uger, har du fået kontakt til 30 virksomheder. Starter du op på denne måde bliver du ikke overvældet, men kan absorbere oplevelserne stille og roligt.

Det næste du får her, er et ex på at ringe ud uopfordret.

EX:

Du finder deres website, finder den rette beslutningstager, der skal ringes til. Fx adm. direktør.

Du noterer data ind i excell ark: virksomhed, url, tlf. tid, kontaktpers. etc . Status på opkald er meget vigtigt. Blev det : tilladelse til at sende info mail, afvist, ring igen ( ingen svar), salg ( ikk så tit på 1. opkald, men det sker), eller hvad der nu kom ud af det, skriver man i sit excell ark.
Ofte vil du få lov til at sende info-mail. Du sender så den. og noterer i arket at du følger op 2-3 dage efter til  den sammen person som har fået mailen. Det gør du, og får en snak om behov og oplysninger om firmaet vil købe nu, eller tage et møde, eller ikke vil bruge det nu men vente etc.
Igen skriver du resultatet i arket. OG vender tilbage 2-3 dage efter, eller en 3. gang, hvis det kræves. Nu har modtageren af mail, haft tid til at overveje købet/tilbuddet. Her lukker du så ordren, mødebookingen eller får et nej tak.

For at få succes med at ringe ud, skal man have lidt tyk hud, og den hud udvikler du kun ved at træne. SÅ start på mandag.

Husk iøvrigt at skrive et skarpt pitch . du kan læs min blogindlæg om at skrive et skarpt pitch :

http://optimersalget.dk/pitch/

Hvad er dine egne oplevelser med kanvasarbejdet ?Hvis du har haft nogen-

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Fremming

Det er edder' sparkme et godt råd :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

vil nok tilføje, at noget af det vigtigste er at få fat i den der har beslutningskraften

Det nytter ikke at ringe til direktøren for Novo hvis man vil sælge sin viden om SEO eller noget fysisk som printerpapir

En god måde at finde de beslutningsdygtige KAN være via omstilling i en virksomhed. Der sidder ofte en person der ret klart kan besvare, hvem er ansvarlig for xxx hos jer 

Man skal også være opmærksom på OM man så faktisk har fat i den rette. Lad os sige man sælger knapper. Så kan det jo godt være, at det er en på lageret der sørger for at der er nok hvide knapper på lager til produktionen og han kan måske godt se der lige kan fyldes lidt op MEN den ansvarlige man SKULLE ha fat i, var måske designeren, som beslutter hvad det i hele taget er for knapper der skal bruges

Det er også vigtigt at kunne fange signaler hurtigt. Det gælder uanset det er en klar afvisning (og sælgere får mange) eller det faktisk er signal om, at kunden er klar til at købe. Der skal man ha katten i sækken og snørret til - alt for mange sælgere har i virkeligheden næsten solgt produktet, men fanger ikke signalet

Vigtigst for selvtilliden er nok, at det man sælger er noget man kan stå inde for og er stolt af

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

Tak for responsenSmile

- Ja, at finde frem til rette beslutningstager  og få ham / hende i tale er et kapitel og udfordring for sig. Men det kan betale sig at gøre det opsøgende arbejde og få en konstruktiv samtale, bruge energi på det. 

- Jeg kender også selvstændige der simpelthen tager uopfordret ud til den butik eller fabrik de gerne vil i kontakt for at aflevere materiale om deres service til rette person, en brochure e.l. Det fine ved det er at du kommer i fysisk kontakt med folk på virksomheden og får afleveret dit pitch og brochure/folder inden for 5 min. Det er jo så bare tidskrævende at køre rundt i området til virk. - men du må afgøre hvad der virker bedst for dig- og måske lave en måling på om du får mest ud af at ringe ud eller mest ud af tage rundt og vise dit ansigt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)