Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken SEO uddannelse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Trekroner
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 67
Fra  3D Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

nogen input til hvilke uddannelser der er bedst at have hvis man vil leve af SEO - er en CBS uddannelse vejen frem eller er en markedsføringøkonom fyldestgørende, eller skal man over i noget datamatiker/e-koncept for at kunne komme hele vejen rundt?

3D maskintegninger til produktion

Fra Århus C
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Fra  dmkjr.dk Skrevet kl. 17:03

Hvis du vil have en relevant uddannelse, skal du måske kigge på denne nye uddannelse fra Bigum&co: http://bigum.co/online-marketing-uddannelse/

SEO dækker jo over en del, så hvis du vil være skarp til onsite optimeringer, bør du nok kigge efter en teknisk/udvikler uddannelse. Hvis du hellere vil bevæge dig i forbrugeradfærd og kommunikation, er det en markekedsføring/kommunikationsuddannelse.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:13

Når jeg kigger rundt, så er det tit en cand.com der efterspørges. Men du kan jo også tage en lidt anden tilgang til det, da SEO generelt er en viden du kan tilegne dig selv - online + plus deltagelse i kurser.

Samtidigt med dette, kan du jo opbygge cases der beviser dit håndværk - for en udd. er ikke en garanti. Få et samarbejde med ny webshop eller mindre virksomhed - det skaber referencer.

Det virker også som om, virksomhederne ikke er helt sikre på hvor sådan en SEO person passer ind, da de tit efterspørger kommunikation, marketing, grafisk arbejdet og salg sammen i en pærevælling.

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 18:07

SEOAnt:

nogen input til hvilke uddannelser der er bedst at have hvis man vil leve af SEO - er en CBS uddannelse vejen frem eller er en markedsføringøkonom fyldestgørende, eller skal man over i noget datamatiker/e-koncept for at kunne komme hele vejen rundt?

Hejsa - måske du kan blive lidt inspireret af min historie:

Jeg laver fuldtid af at lave SEO i det digitale bureau Deducta Search... Min undandelsesbaggrund for dette var handelshøjskolen på bachelor og en Cand IT E-business på kandidaten, hvor jeg målrettede fag og speciale imod SEO. Samtidig startede jeg som junior konsulent i bureauet og har siden arbejdet mig støt opad ved at følge meget med i internationale blogs, læst bøger og selv forfattet blogindlæg, gæsteindlæg etc.

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra Trekroner
Tilmeldt 5. May 12
Fra  3D Skrevet kl. 18:20

tak for svaret allesammen - god info at forholde sig til!

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:21

Der kommer flere og flere gode blogs, guides og bøger på markedet. I Danmark vi flere blandt andet SEO Lex, SEO 2.0 og Linkbuilding Bogen og uden at have læst nogen af dem, så er det dygtige folk der har skrevet dem, så det er et fint sted at begynde.

Derudover så mener jeg stadig at SEO er 'mesterlære' og at det der virkelig rykker er at arbejde med og blive undervist af en ekspert, mens man langsomt får praktisk erfaring med flere og flere opgaver.

Så hvis du er interesseret i at arbejde med SEO og online marketing generelt, så ville jeg søge et studiejob hos en af de mange digitale bureauer rundt omkring. Det var sådan jeg kom igang selv, men inden da havde jeg lavet lidt affiliate så kendte en del til det grundlæggende.

Der er en masse god info på nettet, men der er ikke noget som at lære direkte fra de bedste, selvom det for tiden er populært at tro at alting kan læres på universitet.

Fra Trekroner
Tilmeldt 5. May 12
Fra  3D Skrevet kl. 18:27

kunne godt bruge et studiejob og har nogle kunder i forvejen, så har noget erfaring - vil kigge lidt på nogle bureauer, kan du anbefale nogle?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)