Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligt at overtage konkurs firma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

- Kom til at tænke på om det enlig er muligt at overtage et konkurs firma, eller et firma som er ved at gå konkurs

altså overtage det, så person slipper for alt, og kan enlig gå fri uden at betale en krone, og så jeg overtager det hele, og ser om jeg kan få styr på det hele igen?

ved man kan gøre det i nogen EU lande,

tak på forhånd.

Mvh. Rasmus Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 18:40

Okay tak.

Nogen steder man kan finde firmaer man kan overtage som er gået konkurs?

f.eks. Hvis firmaet skylder 1 mio. Kr.

og jeg overtager, så slipper de for deres gæld jo.

Men kender du et sted man kan købe et konkursfirma?

Vh. Rasmus Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49

Hvis firmaet er erklæret konkurs eller under konkursbehandling er det lige knap så simpelt.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:14

Hvis selskabet ikke er gået konkurs endnu kan du i princippet godt købe det så den tidligere ejer slipper for det. Men hvis ejeren har stillet kautioner o.lign. skal du også finde ud af dem, typisk ved at du stiller penge eller kautioner som tilfredsstiller kreditorerne så meget at de vil slippe kautionen til den nuværende ejer. Alternativt så hænger den nuværende ejer på nogle kautioner på noget han ikke ejer, hvilket jeg ikke lige kan se nogen ville være interesseret i...?

Hvis der er under konkursbehandling kan du tale med kurator om at købe værdierne ud i stedet.

Kristian

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 19:24

Det vil nok være mere fordelagtigt at gå efter aktiverne/kunderne.

Problemet ved at overtage et konkursbo er at kunderne oftest er blevet negliceret og det kan være svært at rette det forhold op igen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50

rasmus9310:

f.eks. Hvis firmaet skylder 1 mio. Kr.

og jeg overtager, så slipper de for deres gæld jo.

Du kan givet finde en del der gerne vil sælge dig hele deres gæld på 1 mio kr - det må da være utroligt rart hvis man kan få nogen til at overtage den - men som jo allerede svaret, dels kan du ikke købe personlig virksomhed - men du kan måske godt få overtalt dem til at give dig deres kunderegister mod du skriver under på at du overtager deres gæld på 1 mio - og har du penge kan du sikkert få alle kreditorer med også

Hvis det er i selskabsform ApS - så vil den nuværende ejer med en vis sandsynlighed selv kautionere for ex i forhold til bank - og det kan du måske også få lov at overtage, hvis banken tilmed mener du er rigere end den tidligere - men som også skrevet tidligere, så vil der sikkert være lidt mas med at få fritaget den tidligere ejer helt 

Du skal også tænke på, at hvis der er en gæld på 1 mio når du overtager så skal du jo ha en mere end god plan for at rette skuden op og genetablere den nødvendige selskabskapital. Hvis du kører videre og forsætter gældssætningen i selskabet, så kan du blive personlig ansvarlig istedet for at det er dit nye ApS der dækker dig ind, hvis du ikke kan overbevise om, at du ved den nye gældssætning havde et overblik og et kapitalberedskab som sandsynliggjorde, at kreditorerne blev dækket ind.

Endeligt skal du jo være sten sikker på at alle skeletter er ude af skabet OG regne med risiko for, at en eller flere kreditorer alligevel anmelder krav og konkurs

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)