Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for løbehjul?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, 

Jeg betaler over kr. 4000/md. i parkeringsafgift ifm. mit arbejde (selvstændig). Jeg har tænkt at invistere i et el-løbehjul, for så at parkere bilen gratis et stykke væk og så bruge det istedet.

Kan jeg trække løbehjulet fra?

Vh Søren

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 12:57

Nu ved jeg ikke helt om de kategoriseres sammen, men det var en tråd for lidt tid siden omkring fradrag for cykel der skulle bruges til transport til kontoret, hvor det umiddelbart lød til at det ikke var fradragsberettiget. Du kan evt. søge efter den tråd med cyklen og se om der skulle være noget der, som kunne give et svar.

God søndag

Med venlig hilsen
Nikolaj 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror det må blive nej, da det jo er til transport fra hjem til arbejde - og det hører så under befordringsfradrag om noget?
Tilmed - da det jo er med hjem i bilen forestiller jeg mig, kan der sikkert være en morsom debat om hvad man skal beskattes af privat som værdi af frit el-løbehjul.
Da den er lidt utypisk, kan du jo for små 400 kr få bindende svar fra skat - og er det et ja - så er den lige til højrebenet - men til transport hjem til arbejde tror jeg ikke rigtigt på den - ligesom jeg vel er i tvivl om du bare kan fratrække parkeringen som jo er hundedyr, i virksomheden, når den er til din private bil og igen - i forbindelse med hjem - arbejde og retur - men nogen kan kommentere om det er fint nok, hvis du har brug for bilen under dagen og kan påvise firmature i den

Venlig hilsen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:46

Transport imellem bolig og firma er en privat befordring, som ikke vedrører firmaet, og dermed ikke er fradragsberettiget.

Køb af et løbehjul, som skal bruges på den måde du beskriver, kan derfor ikke fradrages i firmaet.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:54

Men hvis du argumenterer for at det er et gimmick i din butik at du kommer til kundemøder på løbehjul, så kan det vel godt?

Og uanset, så er det vel en meget god forretning at gøre det, med mindre sådan et løbehjul koster mange måneders parkeringsafgift?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:29

søren_:

Hej med jer, 

Jeg betaler over kr. 4000/md. i parkeringsafgift ifm. mit arbejde (selvstændig). Jeg har tænkt at invistere i et el-løbehjul, for så at parkere bilen gratis et stykke væk og så bruge det istedet.

Kan jeg trække løbehjulet fra?

Vh Søren

Hej Søren

Bare husk at løbehjul med motor ikke er godkendt til offentlig vej. Dvs. du må ikke køre på det lovligt i offentligt rum. De fleste ser bort fra dette, men det ændrer jo ikke på loven.

Så med mindre du finder et løbehjul der er godkendt som knallert (med nummerplade og lovkrav om styrthjelm) - hvilket du for iøvrigt skal til Tyskland for at finde - så er det med en vis risiko at du gør det.

Blot et velment råd fra en gut der har solgt elløbehjul siden 2008 

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34

Hej Morten - Det må så være løbehjul (også el-løbehjul) man ikke må suse rundt på (har heller ingen planer) . overvejede lidt om min hustru en dag ville ha en el-cykel - (postens ser meget fornuftige ud) - de er vel bare cykler eller er der også forskel på nogle som kan køre på vej og nogle der ikke må?
(de der el løbehjul er måske langt farligere og hurtige, jeg har aldrig set dem)
Venlig hilsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:43

Cookie - John Hannover:

Hej Morten - Det må så være løbehjul (også el-løbehjul) man ikke må suse rundt på (har heller ingen planer) . overvejede lidt om min hustru en dag ville ha en el-cykel - (postens ser meget fornuftige ud) - de er vel bare cykler eller er der også forskel på nogle som kan køre på vej og nogle der ikke må?
(de der el løbehjul er måske langt farligere og hurtige, jeg har aldrig set dem)
Venlig hilsen

Hej John

Jo el-cykler må du gerne køre rundt på (hvis du har købt den i Danmark, så er den også godkendt efter de rigtige regler). En elcykel må ikke kunne køre med motorkraft alene - du skal træde rundt i pedalerne. Men det er som sagt ikke noget problem så længe den er købt her i DK.

Elløbehjul er anderledes, netop fordi de kan køre med motorkraft alene. Reglerne er at alt der kører over 6km/t i DK på motorkraft alene skal være registreret som en knallert for at være lovlig (lige bortset fra Segway som har fået dispensation)

Det er egentligt lidt fjollet for i fx. tyskland må elløbehjul godt købe på vejene - også uden hjelm - så længe hastigheden maks er 20km/t, men der er maaaange regler i Danmark... Indifferent

Hilsen Morten 

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:58

Tak for jeres hjælp. Det ender med elcykel pga. loven, og uden fradrag.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 12:37

Ellers kunne du overveje denne til bagagerummet

Beklager jeg ikke har et ordenligt billed  på endnu

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)