Hej Jeg har lidt spørgsmål til punkterne under oprettelse af firma på VIRK.DK Stiftelsesdokument: Kapitalforhold: Ledelse, revisor og adresse: Stamoplysninger: Momsregistrering: Ansatte: Troede endvidere også at jeg skulle oploade en kopi af kontoudtoget, hvor VIRK kan se, at jeg faktisk har indsat kr. 80.000 på en konto. Det sted kan jeg bare ikke finde på VIRK.DK |
Forudsat du selv kan stifte er omkostningerne jo blot det som selskabsstyrelsen tager i gebyr - husker ikke hvad det beløb er - selve stiftelsesomkostninger er ikke fradragsberettigede - evt moms erLars M:I feltet: [] Selskab afholder stiftelsesomkostninger
Hvad skal jeg svare her, og hvis jeg bekræfter, hvad er stiftelsesomkostningerne så (som jeg skal udfylde).
Hvis der er omkostninger, så skal jeg jo bare betale, om det er fra mit eksisterende firma, eller det firma jeg er ved at oprette - det er mig ligegyldigt.
sikkert - men de godkender mig bekendt ikke at du bare selv bekræfter det - de skal bekræftes enten digitalt af pengeinstituttet -. hvad de ofte ikke vil rode med - eller af en revisor eller advokat via klientkontoenLars M:apitalforhold:
Jeg har indbetalt kr. 80.000,- på en ny konto, til det nye firma.
Under kapitalforhold har jeg noteret, at pengene er "indbetalt kontant på konto i pengeinstitut"
Andel af nominel kapital kr. 80.000,-
Tegningskurs: 100
Er det korrekt?
ja det må du jo skulleLars M:Stamoplysninger:
Jeg skal momsregistreres. Betyder det at jeg under punktet "Momsregistrering" skal sætte x i feltet: "Udfyld momsregistrering m.m. (på næste side)."?
ansatte og løn hænger ikke sammen med momsLars M:Momsregistrering:
Der er kun mig i firmaet, og jeg har derfor ikke lønomkostninger mv., og tænker at jeg ikke skal udfylde noget i det punkt.
Korrekt?
Hør om andre ved det - men du er i princip selv ansat når det er et ApS hvis du skal ha lønLars M:Ansatte:
Da jeg ikke har ansatte, antager jeg ikke, at jeg skal udfylde noget i dette område.
Korrekt?
Du vil ikke kunne få det godkendt uden bank digitalt signerer for det eller de står på en klient konto. Det andet ville gi alt for mange snydemuligheder - så du er nødt til at få banken til at køre den fulde procedure eller gå via en klientkonto hos advokat/revisorLars M:Troede endvidere også at jeg skulle oploade en kopi af kontoudtoget, hvor VIRK kan se, at jeg faktisk har indsat kr. 80.000 på en konto. Det sted kan jeg bare ikke finde på VIRK.DK
Der skal også laves vedtægter osv og du kan nok få det hele gjort for 2-3.000 kr som jeg ville nok lade en revisor eller advokat til at stifte
vh