Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS på VIRK.DK

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er ved at oprettet et nyt firma på VIRK.DK
Firmaet er ApS, og skal ejes af et andet, af mine selskaber.

Jeg har lidt spørgsmål til punkterne under oprettelse af firma på VIRK.DK

Stiftelsesdokument:
I feltet: [] Selskab afholder stiftelsesomkostninger
Hvad skal jeg svare her, og hvis jeg bekræfter, hvad er stiftelsesomkostningerne så (som jeg skal udfylde).
Hvis der er omkostninger, så skal jeg jo bare betale, om det er fra mit eksisterende firma, eller det firma jeg er ved at oprette - det er mig ligegyldigt.

Kapitalforhold:
Jeg har indbetalt kr. 80.000,- på en ny konto, til det nye firma.
Under kapitalforhold har jeg noteret, at pengene er "indbetalt kontant på konto i pengeinstitut"
Andel af nominel kapital kr. 80.000,-
Tegningskurs: 100
Er det korrekt?

Ledelse, revisor og adresse:
Indtræd revisor.
Skal jeg udfylde noget her, eller kan jeg undlade at udfylde revisor endnu?
Hvis jeg kan undlade, skal jeg så sætte et X i feltet ud for "Ja, selskabet stiftes uden revisor pga. fravalg af revision."
Revisoren skal være den samme, som jeg har til mit andet selskab - men hvis det ikke er nødvendigt at udfylde, så undlader jeg bare.

Stamoplysninger:
Jeg skal momsregistreres. Betyder det at jeg under punktet "Momsregistrering" skal sætte x i feltet: "Udfyld momsregistrering m.m. (på næste side)."?

Momsregistrering:
Der er kun mig i firmaet, og jeg har derfor ikke lønomkostninger mv., og tænker at jeg ikke skal udfylde noget i det punkt.
Korrekt?

Ansatte:
Da jeg ikke har ansatte, antager jeg ikke, at jeg skal udfylde noget i dette område.
Korrekt?

Troede endvidere også at jeg skulle oploade en kopi af kontoudtoget, hvor VIRK kan se, at jeg faktisk har indsat kr. 80.000 på en konto. Det sted kan jeg bare ikke finde på VIRK.DK

Håber der er nogle der kan hjælpe med ovenstående.

Hilsen
Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16

Lars M:
Hvad skal jeg svare her, og hvis jeg bekræfter, hvad er stiftelsesomkostningerne så (som jeg skal udfylde).
Hvis der er omkostninger, så skal jeg jo bare betale, om det er fra mit eksisterende firma, eller det firma jeg er ved at oprette - det er mig ligegyldigt.
Forudsat du selv kan stifte er omkostningerne jo blot det som selskabsstyrelsen tager i gebyr - husker ikke hvad det beløb er - selve stiftelsesomkostninger er ikke fradragsberettigede - evt moms er

Lars M:
apitalforhold:
Under kapitalforhold har jeg noteret, at pengene er "indbetalt kontant på konto i pengeinstitut"
Er det korrekt?
sikkert - men de godkender mig bekendt ikke at du bare selv bekræfter det - de skal bekræftes enten digitalt af pengeinstituttet -. hvad de ofte ikke vil rode med - eller af en revisor eller advokat via klientkontoen

Lars M:
Stamoplysninger:
Jeg skal momsregistreres. Betyder det at jeg under punktet "Momsregistrering" skal sætte x i feltet: "Udfyld momsregistrering m.m. (på næste side)."?
ja det må du jo skulle

Lars M:
Momsregistrering:
Der er kun mig i firmaet, og jeg har derfor ikke lønomkostninger mv., og tænker at jeg ikke skal udfylde noget i det punkt.
Korrekt?
ansatte og løn hænger ikke sammen med moms

Lars M:
Ansatte:
Da jeg ikke har ansatte, antager jeg ikke, at jeg skal udfylde noget i dette område.
Korrekt?
Hør om andre ved det - men du er i princip selv ansat når det er et ApS hvis du skal ha løn
Lars M:
Troede endvidere også at jeg skulle oploade en kopi af kontoudtoget, hvor VIRK kan se, at jeg faktisk har indsat kr. 80.000 på en konto. Det sted kan jeg bare ikke finde på VIRK.DK
Du vil ikke kunne få det godkendt uden bank digitalt signerer for det eller de står på en klient konto. Det andet ville gi alt for mange snydemuligheder - så du er nødt til at få banken til at køre den fulde procedure eller gå via en klientkonto hos advokat/revisor

Der skal også laves vedtægter osv og du kan nok få det hele gjort for 2-3.000 kr som jeg ville nok lade en revisor eller advokat til at stifte

vh

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 16:36

Hej John
Tak for dine svar..

Cookie - John Hannover:
Forudsat du selv kan stifte er omkostningerne jo blot det som selskabsstyrelsen tager i gebyr - husker ikke hvad det beløb er - selve stiftelsesomkostninger er ikke fradragsberettigede - evt moms er

Hvad vil du mene jeg skal svare - jeg forventer selv at lave alt til VIRK (hvis det er dét, der menes). Hvis beløbet er fast fra VIRK, så "burde" det vel bare stå som et beløb.

Cookie - John Hannover:
ansatte og løn hænger ikke sammen med moms

Enig, men det er fordi VIRK har sat det under punktet "Momsregistrering".

Cookie - John Hannover:
hvis du skal ha løn

Umiddelbart skal jeg ikke have løn, men vil trække et evt. overskud op i moderselskabet.

Vedtægter, stiftelsesdokumenter etc. har jeg lavet, og de ligger klar.

vh
Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18

stiftelsesomk er alle omk ved at stifte og har du ingen andre end gebyr til erhvervsstyrelsen så er det det beløb som jeg ikke husker, men først og fremmest skal du få bank eller klientkonto til at bekræfte dine 80.000 kr - det kan du aldrig selv
vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21

og så er det jo vigtigt at du får stiftet så det hører under moderselskabet når det er sådan du vil ha det - jeg ville stadigt bruge en revisor eller advokat
Venlig hilsen

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 18:31

Ja, jeg har registreret det til moderselskabets cvr, så det bør der være styr på.
Har også overvejet at få revisor til at registrere det, men da jeg har alle dokumenter, og det "blot" er på VIRK, så ville jeg prøve selv. Syntes at kr. 3.000,- er i overkanten, når det blot er VIRK, der skal noteres i.
Dog kan det være jeg kommer på andre tanker :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Lars M:

Lars M:
apitalforhold:
Er det korrekt?
sikkert - men de godkender mig bekendt ikke at du bare selv bekræfter det - de skal bekræftes enten digitalt af pengeinstituttet -. hvad de ofte ikke vil rode med - eller af en revisor eller advokat via klientkontoen

Nu fremgår det, at der præcist er indbetalt selskabskapitalen på kr. 80.000, hvilket bevirker, at selskabet ikke kan afholde stiftelsesomkostningerne, idet der så ikke vil være kr. 80.000 indskudt.

Derfor skal stiftelsesomkostningerne, kr. 670,00 i gebyr til Erhvervsstyrelsen, indbetales kontant af stifteren.

Tonny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)