Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fungere et Wordpress tema?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har fået et Wordpress tema som jeg fandt på nettet på en "skidt side", (tror) det normalt koster penge, men kan ikke finde originalfilen nogen steder.

Men i hvert fald har jeg et problem med det når jeg installere det. Jeg har altid troet at når man installere et Wordpress tema så vil man selv kunne gå ind og rette i de forskellige template tekster som der allerede ligger klar på skitser.

F.eks. dette tema http://themnific.dannci.com/06/ så gik jeg ud fra at man bare kunne gå ind og rette i de forskellige menuer og ændre navne og teksten osv. Men så det overordnede design, skrifttype, tekststørrelse mm. blev bibeholdt - har jeg ret?

Det sker nemlig ikke når jeg installere det tema jeg har fundet på nettet. Der er det bare en forholdsvis blank side. Man kan se temaet logo og så baggrunden, men ellers ikke noget særligt.

Har jeg gjort noget forkert. Er der en fejl i temaet. Eller er det bare sådan Wordpress temaer fungere, så jeg faktisk skal næsten ind og opsætte det helt fra bunden?

Nogen der kan hjælpe og har styr på hvordan disse temaer fungere?

Med venlig hilsen Alexander 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 19:28

Hej Alexander

Jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Har du ikke original filen - altså den der er downloadet fra Themeforest ?

Ofte ligger der nemlig såkaldt "demo data" i denne fil.

Og hvis det er en kopi, må du jo alligevel ikke bruge den. Og de er temmelig dygtige til at finde kopier - så lad hellere være hvis det er. Så hellere købe en ny licens til kun $ 40

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 19:31

Mange af de gratis kopi themaer er også fyldt med rigtige grimme links samt en del af dem er ikke opdateret og indeholder fejl

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 19:40

Alexander Vibrandt:

Har fået et Wordpress tema som jeg fandt på nettet på en "skidt side", (tror) det normalt koster penge, men kan ikke finde originalfilen nogen steder.

Dette lyder ikke godt. For det første, så risikerer du at overtræde ophavsretsloven. For det andet så kan der være indsat alt mulig skadelig kode uden at du vil opdage det.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:09

Alexander Vibrandt:

http://themeforest.net/item/scroller-parallax-scroll-responsive-theme/4858606 Her har du originalfilen. Den slipper du ikke udenom at købe hvis du vil have den.

Ulovlig download af premium temaer er ikke bare ulovligt, du kan også risikere at få alt muligt grimt med, som virus og spyware.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 6. Dec 11
Skrevet kl. 21:06
Hej Alle

Tak for alle jeres svar.
Bare glem min første linje om hvor har jeg temaet fra. Må bare downloade en ny licens.

Men er der nogle der kan fortælle mig om når jeg downloader et tema (f.eks. det jeg linker til) vil alt indholdet som jeg ser i demoen være ens på det tema jeg installere. Således at jeg kan gå ind og ændre i skitsen som der findes til at starte med på temaet. Gemme. Og så vil min nye tekst dukke frem på min hjemmeside + resten af demoteksterne. Og så hen af vejen ændre alt indholdet fra demoteksterne til mine egne tekster og protfolie osv..
Vil nemlig ikke betale 4-500 kr for et tema hvis jeg alligevel skal ind og opsætte overskrifter test osv..

Ved ikke hvordan jeg skal forklare det så det kan forstås ordentlig, men håber i har fanget den ;-)
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 21:16

Du har fuld rådighed over alt i WordPress. Det har faktisk meget lidt med temaet at gøre.

Så ja - du kan altid ændre og tilføje tekst og billeder eller video og meget mere

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:38

I de fleste temaer skal du selv ind og vælge opsætningen, hvor dine widgets osv. skal være. Det er de færreste temaer der fra starten er sat op som du har set i en evt. demo.

Nogle temaer giver dog mulighed for det du efterspørger. Med Genesis temaerne kan du hente nogle ekstra filer og få temaet sat op som i demoen. Har dog ikke selv brugt det, men mener det er muligt ved alle deres temaer.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 6. Dec 11
Skrevet kl. 12:01

Tak for svaret. Okay, så dvs. det er ikke alle temaer hvor man kan får sat det op som demoen de viser, bare hvor man kan ændre indholdet.

Hvad skal man så bruge temaet til hvis man alligevel skal opsætte hele skidtet? 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 12:07

Hvis du med "hele skidtet" mener tekst og grafik - ja så skal du jo alligevel opsætte dette.

Og som det lyder med din erfaring indenfor WordPress og temaer, giver det nok ikke nogen mening at uddybe dette nærmere.

Som jeg fornemmer din situation er der kun en vej fremad: Forsøg og leg dig igennem det hele - det giver (senere) en stor forståelse af hvordan det hele hænger sammen.

Alternativt kan du herinde søge en freelancer der vil sætte det hele op for dig til et par tusinde eller så.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)