Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Film fra mit kamera, som jeg gerne vil afspille på DVD på TV'et - How to?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle herlige Amino'er

Jeg har et Canon spejlreflekskamera og på dette har jeg et par videoer, som jeg gerne vil brænde ned på en DVD, så jeg nemt kan vise dem på TV'et (selvom jeg godt er klar over at der findes en masse andre måder, hvorpå dette også kan gøres) - Det SKAL dog være denne DVD måde, i forhold til det den skal bruges til :-)

- Så mit spørgsmål er, hvordan gøres dette på den nemmeste måde?

Fra Sulsted
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv google der et et hav af programmer prøv evt at søge på "canon eos movie to dvd" 

Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Mange tak for dit svar.

Jeg har skam prøvet at google lidt og dette giver et væld af muligheder. Dette var hovedårsagen til dette indlæg, at jeg håbede på at få en hurtig anbefaling til et stykke software eller lignende, som udvalgte personer kunne stå 100% inde for mht. kvalitet og dertilhørende fordele.

Men jeg vil da helt sikkert prøve "din" omtalte søgning (:

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Haller:
- Så mit spørgsmål er, hvordan gøres dette på den nemmeste måde?

Windows:

DSLR video i computer, åben Movie maker, vælg DVD kvalitet (brænd DVD)

Men men .. hvad med redigering, kan din computer håndterer redigering med HDV format ? 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra du tager en hukommelseskort og stikker i din pc? hvis det er et nyere kamera

Du kan bruge Convertxtodvd men det koster lidt penge. så ligger du bare videofilerne over på og så korvanterer den til dvd

Men ja som Juul skriver, er den nemmeste måde nok windows movie maker, men jeg tvivler på at kvaliteten bliver så god. du kommer nok til at se på nogle store firkanter, 

Du kan også bruge pinnacle studio 16 det kan tage Hd og brænde i HD det er et svære program man lige skal sætte sig lidt ind i. det koster også penge.  

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til: er det til privat forbrug, så er det jo fint nok.  

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal vel bare have et brænderprogram som Nero Burning. Så kan det gøre det.

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc - CoolSlips.dk:
Du skal vel bare have et brænderprogram som Nero Burning
'

der kan du da ikke lægge flere filer på og derefter brænde til en dvd. bliver det så ikke til en datadisk? og det er ikke alle dvdafspillere der kan afspille det. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste nyere DVD-afspillere kan sagtens afspille diverse formater fra en datadisk.

For at jeg (vi) kan hjælpe dig videre, bliver du nødt til at komme lidt mere ind på din problematik. 

Skal den kunne spilles i alle dvd-afspillere bør du ganske rigtigt lave en decideret dvd-disk.

Har du Mac eller Windows? Der er jo forskellige programmer, der kan hjælpe - nogle gratis - nogle koster. ;)

/Søren, Tegnerne

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Any Video Converter der er gratis kan du tage dine Canon MOV filer og brænde dem til DVD. Vær lige opmærksom på at du vælger "DVD Video Pal Movie" da jeg ikke er sikker på at alle DVD afspillere kan køre NTSC.. Har ikke selv prøvet, da jeg normalt bare smider mine film på en USB og direkte i TV'et. 

http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/

God fornøjelse og god weekend til alle.. Smile

Thomas Niels Thomsen 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

cecilie krogh :
der kan du da ikke lægge flere filer på og derefter brænde til en dvd. bliver det så ikke til en datadisk? og det er ikke alle dvdafspillere der kan afspille det. 

Nero Burning kan klare det meste. Mener endda, at du kan lave dine egne DVD menuer i programmet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)