Hej, Jeg har 2 job á 16 timer. Et fast job med fast månedsløn, hvor jeg i princippet burde benytte mit person fradrag. Og et hvor jeg betaler B skat - er lønnet som selvstændig i en sundheds organisation med fast timetal og foreskrevet fakturaer på deres portal. Jeg får rate indbetalingskort i 10 af årets 12 mdr som er B skat Når jeg har et fast job, undrer det mig hvor jeg ikke får udnyttet mit personfradrag - synes jeg bliver snydt for de 3500 Pr md. Jeg betaler ren B skat i begge job. Hvad er reglerne når man har en A indtægt og en B indtægt? Skal jeg gøre Skat opmærksom på at jeg ikke får brugt mit personfradrag? På forhånd tak for svar. Med venlig hilsen
|
lyder mærkeligt. Hvorfor betaler du b-skat i dit almindelige månedsløønede faste job? Det burde da vel indberettes og indbatales som a-skat
Hvad det andet job angår så springer jeg forbi spørgsmålet om hvorfor du fakturerer og ikke får almindelig løn som jo er kravet i alle normale jobs -man bestemmer ikke selv om det er smartere at fakturere osv men forholder mig til at du betaler b-skat
HVIS du betaler B-skat og kun b-skat i begge jobs så er dit personfradrag udnyttet så det opkrævningskort du modtager er nedsat - Hvis du har a-skat i din faste job og b skat i det andet, så sker der det, at for at du skal få betalt din b-skat som organisationen jo ikke indbetaler, så reducerer man først dine fradrag som du bruger hos det faste arbejde - derved betaler du jo mere i skat automatisk, og hvis dit fradrag når ned på 0 - så får du opkrævningskort for den manglende skat i forhold til b-skatte arbejdet
Jeg tror det er det sidste der sker og forvirrer dig
Venlig hilsen