Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatforbrug eller løn?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne trække nogen penge ud af min enkeltmandsvirksomhed (har også fast lønmodtagerjob) men da det er første gang og jeg er lidt nybegynder generelt, må jeg lige spørge:

- Kalder man det "løn" eller "privatforbrug" når man skriver i kassekladen?

- Er man "sikker" hvis man lægger ens skatteprocenter sammen (på bagsiden af forskudsopgørelsen), udregner skatten af beløbet (eks. 10.000) man vil trække ud, og derefter indbetaler skattebeløbet til skat via girokort og overfører de 10.000kr til ens privatkonto? 

På forhånd tak  :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27

Hej!

Det er et privat udtræk.

Det er et udtræk på egenkapitalen, og har i princippet intet med løn at gøre.

Dit resultat opgøres først sidst på året.

Principielt bør du forskudsregistreres med B-indkomst, og således betale B-skat af

et forventet overskud.

/Peter

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 11:35

I og med at det er en sekundær indtægt jeg har og den er ret umuligt at forskudsregistrere da opgaverne evt. kan komme med store mellemrum....så er det vel at være på den "sikre side" hvis jeg fikser et giro-indbetalingskort til Skat hvor jeg betaler skatten af det private udtræk?

De private udtræk er jo at betragte som min "ekstra løn" så om jeg gør det løbende eller en uge før den 31. december er jo ligemeget hvis jeg bare betaler de % i skat hver gang jeg udtrækker noget privat? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16

Jamen det kan du da godt.

Såfremt dit overskud ikke svarer til dine forventninger, vil du jo så bare få for meget betalt

B-skat retur med årsopgørelsen.

/Peter

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 13:21

Goodie...takker mange gange :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)