Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting reseller, skat og afgifter.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej fellow Aminoer

Jeg vil i forbindelse med jeg laver web-løsninger også gerne kunne tilbyde mine kunder webhoteller. Jeg har undersøgt at Irland skulle være godt fordi det er et knudepunkt der over og en fordel med hensyn hosting. Når jeg nu har fundet den helt rigtig løsning, hvordan skal jeg forholde mig i forhold til skat og afgifter i forhold til det er en ydelse fra Irland jeg tilbyder??

Hilsen Thomas 

Fra .
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Fra  webhotel5.dk Skrevet kl. 08:59

Hejsa

Der er ingen problemer i det, du skal bare huske at angive det du betale fra Irland på din momsafregning, det er ikke sikkert du kan trække noget fra hvis du ikke har en momsudgift til irsk moms, de fleste gange kan man nemlig opgive sit momsnummer til den virksomhed i udlandet og så bliver du fritaget fra VAT der og så er der jo ingen afgifter du kan trække fra, men selv omkostningen trækker du fra i regnskabet som alt andet.

Nemmeste er bare at opgive momsnummeret vtil din leverandør så bliver du fritaget der.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:16

Thomas Hillerup:

Jeg har undersøgt at Irland skulle være godt fordi det er et knudepunkt der over og en fordel med hensyn hosting.

Hvis vi taler om knudepunkter: Tag Amsterdam, eller Frankfurt Smile - De har de 2 største internet exchanges i verdenen. Du vil kunne oplyse dit VAT nummer, som de vil validere via VIES databasen (Europæisk database for validering af VAT nummer), går den igennem, så sender de en regning uden moms.

Rent regnskabs mæssigt, vil du påføre din faktura som køb udenfor Danmark, relativt simpelt

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 20:25

Tak for svaret, jeg tror jeg har fundet den helt rigtige løsning. Langt det bedste af alle de 50 andre udbyder jeg har undersøgt.Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

husk der formentlig - selv om du ikke betaler - stadigt skal angives importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html som sagt ikke en omk men et krav til momspligtige statistik osv for de fakturaer du modtager for yedelse i EU inkl. rubrik a angivelse

vh

Der skal ikke angives importmoms, da han ikke importere noget :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35

Lucas - Hosting4Real:
Der skal ikke angives importmoms, da han ikke importere noget :)
Sorry - jeg læste det som at han importerede en ydelse fra Irland i et af de andre svar for så skulle han jo opgive 25% af beløbet på den faktura han modtog som erhvervelsesmoms ydelser EU og tilsvarende i købsmoms + liste a angive eu ydelser - men køber han ikke en ydelse og får han ikke en faktura så er det jo noget vrøvl og jeg må ha fejllæst - jeg synes stadigt ikke det er helt klart at der ikke købes en ydelse uden moms fra Irland - i hvilket fald der skal indberettes som angivet - men som nævnt er jeg ikke så møjt inde i hosting osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)