Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til facebook plugins; login/registration (php)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Jun 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Muligvis er dette ikke det optimale forum for mit spørgsmål og jeg skal uden tøven fjerne indlægget, hvis det ikke stemmer overens med reglerne. Jeg spørger netop i dette forum og ikke eksempelvis i stackoverflow, fordi jeg synes der her hersker en overvejende god tone og får her indtrykket; "der ikke findes dumme spørgsmål."

Jeg søger hjælp til at implementere facebook plugin'et 'login' og jeg selv roder rigtig meget rundt i deres dokumentation, uden rigtigt at fange den røde tråd.

Mit spørgsmål er, om der eventuelt findes en barmhjertig samaritaner der kunne tænke sig at guide mig igennem processen skridt for skridt. Der er desværre tomt på kistebunden, så jeg vil kun kunne tilbyde en symbolsk skilling, som tak for hjælpen. Hvis du allerede selv kan sætte dette plugin op, er der stor risiko for, at det ikke vil give mening at gengælde en tjeneste i samme branche. Ellers kan jeg kvittere med fysisk arbejdskraft (jeg er af den slidstærke karakter der kan løfte tungt og har sans for den lille detalje med en malerpensel)(det var et forsøg på at sælge min hjælp fra den brede vifte).

Det kunne også være, at nogen herinde kender til en kæmpegod 'tutorial', hvor man på overskuelig vis kan få strikket sit plugin sammen - bare til et minimumvirke.

Jeg har allerede sat mig en del ind i opgaven, app-id og secret er i hus, samt filerne fra github. Jeg ønsker at lave php versionen, da resten af hjemmesiden skrives i dette.

God aften og mange hilsner Jesper

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 21:16

Der er en ret simpel tutorial her. Du burde - mere eller mindre - kunne copy/paste den ind og få et simpelt eksempel.

Fra København
Tilmeldt 12. Jun 13
Skrevet kl. 11:05

Hej du

Det var en fin tutorial og den fik jeg da sat op på nul komma fem :) Nu er jeg så interesseret i hvordan jeg får kørt session variablerne videre til næste side? Nogen idé?

ps. søger stadigvæk en hjælpelærer i dette plugin, såfremt nogen ønsker at bytte tjeneste.

Mvh

Tilmeldt 30. Oct 06
Fra  dk Skrevet kl. 11:32

Det er ikke meningen at du skal lave kaldet på hver side. Normalt når man logger ind via Facebook tjekker man i databasen om brugeren allerede eksisterer (via brugerens facebook id), hvis den ikke gør, gemmer man de oplysninger man skal bruge. Efterfølgende husker man at brugeren er logget på (via f.eks. en alm. php session, eller hvordan man nu vil lave sit brugersystem).

Hvis du har behov for at skulle hive data ud senere, skal du gemme 'access token' og bruge den.
Du kan se kort eksempel i øverste svar her.

Fra København
Tilmeldt 12. Jun 13
Skrevet kl. 14:34

Jeg gir sku en plov hvis du kan lære mig hele dynamikken bag login/registration? Kan jeg lokke med det?

Tilmeldt 30. Oct 06
Fra  dk Skrevet kl. 16:34

Krakatau7:
Jeg gir sku en plov hvis du kan lære mig hele dynamikken bag login/registration? Kan jeg lokke med det?

Nej, det har jeg ikke tid til, beklager :)

Fra København
Tilmeldt 12. Jun 13
Skrevet kl. 11:08

Må jeg genere dig en gang mere?

Hvis jeg vidste hvor pb knappen sad, så havde jeg blot skrevet det, men nu fungerer det her login og jeg kan fylde lidt info i tabellerne. Mit spørgsmål går på design af tabellerne, hvad er mest effektivt? 1 tabel og så differentiere i folk der logger på fra facebook og folk der registrerer via den regulare form?

Håber du har lyst til at svare, finder desværre ikke hjælp på google.

mvh

Tilmeldt 30. Oct 06
Fra  dk Skrevet kl. 11:51

Har været på ferie, derfor jeg ikke har svaret.

Det er ikke noget entydigt svar på dit spørgsmål. Jeg har tidligere lavet det både i samme tabel og spredt ud i flere. Det afhænger mere af hvor stor forskel der er mellem de to brugertyper. Typisk er den eneste forskel mellem en 'facebook bruger' og en 'registreret bruger', at første har et facebook id de logger ind med og sidste har et brugernavn/password. Det kan du godt lægge i samme tabel hvis du vil, og så bare tjekke felterne afhængigt af hvor de kommer fra. Det gør det også lidt mere simpelt.

Bare husk ikke at tillade at man kan logge på det alm. system med blankt brugernavn og password. Så vil den finde den første facebook bruger og logge dem ind på den :)

Den 'rigtige' måde vil være at sprede det ud, så du f.eks. har en 'users' tabel med brugerinformation, og så f.eks. users_facebook tabel med facebook login, og f.eks. users_auth med brugernavn/password kombination. På den måde kan du nemmere tilføje flere login typer senere (f.eks. Google, OpenID, eller noget andet). Men igen, det kan sagtens lade sig gøre at lave det på den simplere måde i én tabel. Man kan jo også altid ændre det senere hvis behovet opstår for flere login typer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)