Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med database - hjælp!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber I har en god aften :)

Jeg sidder netop og bøvler med en af mine venners hjemmesider og roder lidt med sidens database. Databasen fungere sådan at hver gang en besøgende besøger hjemmesiden, så logges IP'en i databasen. Problemet her, som jeg har bøvlet med i et par dage, er at databasen kun vil indsætte ~127 IP'er i databasen (127 rækker). Herefter stopper den med at logge nye besøgendes IP'er.
Er der nogen der har stødt på lignende problem før eller ved hvordan man kan ordne det? Jeg har prøvet at tage kontakt med en freelancer programmør og min makkers host (Meebox), men problemet er ikke løst endnu.

Jeg håber virkelig der er en af jer IT-guruer som kan give mig et svar/tip eller hurtigt tage et kig på databasen og dets opsætning.

PS. Siden er opbygget i PHP og til databasen bruges der MySQL.

Med venlig hilsen 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:50

Kig på typen af dit id felt i tabellen.. Lav det om til en int(11) eller noget i den stil

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 21:23

Prøv at skriv strukturen til din tabel (lav en dump af den).

Umiddelbart kunne det være at du har sat feltet der indeholder IP adressen til at være primary key eller unique og du forsøger at indsætte hele IP adressen i et int felt (inkl. de punktummer der er i IP adressen) hvilket gør at den løber tør for unikke kombinationer.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil næsten garantere at det er fordi at id feltet er en tinyint

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 21:39

Strukturen af databasen ser sådan ud:

ID tæller blot id'et på den individuelle række. Herefter kommer IP, referralID og Numreferrals.
Databasen er en del af et referral system, som bruges på hjemmesiden.

Kan I give mig et overblik over muligheder? Er selv pænt fortabt  

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Skrevet kl. 21:42

Skift datatype på id feltet til int i stedet for tinyint. Sæt størrelsen til 11 i stedet for 255 - det er alligevel ikke bit størrelsen, men bare hvor mange tegn der bliver præsenteret.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 22:05

Morten B:
Skift datatype på id feltet til int i stedet for tinyint. Sæt størrelsen til 11 i stedet for 255 - det er alligevel ikke bit størrelsen, men bare hvor mange tegn der bliver præsenteret.

Hej Morten

Tak for tippet! Databasen er nu istand til at indsætte flere IP'er end de 126! Så lad os håbe det bliver ved med at fungere 

Men tak for hjælpen og jeres tid! Værdsætter det rigtig meget :)

Med venlig hilsen 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)