Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personale "goder"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Helt lavpraktisk.

Vi var til DHL løbet i går, og har en masse sodavand i overskud som vi har bragt med til kontoret.
Hvis de ansatte vil have/købe en sodavand, hvordan gør man det efter reglerne og administrativt lettest?
Hvad med moms osv? Der skal jo nødig flyve sorte penge rundt i vores virksomhed. Hvad med bagatelgrænser?

Jeg tænker bare at lave en liste, hvor de kan sætte et kryds, og så trækkes der fx 4kr. fra deres løn pr. sodavand. Men hvad hvis den nu kostede 9kr. i butikken og hvad med moms?

Nu i eksemplet er det sodavand, men grunden til at det er relevant er fordi, jeg ofte oplever at de spørger efter noget, fx 50-100 kopier, køb med firmakortet osv. Jeg plejer konsekvent at afvise det, selvom det virker småligt, men der er nogle krav fra bestyrelsen, der skal overholdes.

Det virker meget simpelt egentligt - men er bange for der er noget regnskabs teknisk jeg overser.

Håber i kan hjælpe   

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:32

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:03

Cef:
Tror du mangler et eksemplar af vores lille lommebog.
Find den i e-bog eller bestil trykte eksemplarer her: http://www.bdo.dk/nyheder/Pages/Skat-og-Personalegoder-2013.aspx

Nej - den har jeg faktisk liggende i skuffen og har kigget i den.

Men den konkrete situation, hvor virksomheden køber noget fortæring/drikkevare og sælger det videre til en ansat. Synes jeg ikke jeg kan finde. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)