Hej Alle gode folk Som nybegynder kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om Dinero og handel med det offentlige gennem NemHandel. Jeg var til møde i går hvor jeg blev præsenteret for at man når man handler med offentlige institutioner skal/kan bruge den såkaldte NemHandel(http://www.nemhandel.dk/#/forside) eller Læse-Ind-Service som det vist også hedder? For at forstå det helt og få det skåret helt ud i pap vil jeg høre jer om: 1) Kan Dinero, fordi det kan håndtere fakturaer med EAN-numre, det samme som NemHandel? 2) Hvis ikke kan jeg så "linke" Dinero og NemHandel sammen? 3) Når man taler om EAN-numre taler man så i virkelighed om NemHandel? Alt i alt en forklaring på forskelle eller ligheder mellem Dinero og NemHandel og om EAN-numre. Og om jeg skal anvende det ene eller det andet eller begge systemer når jeg skal til at sælge til offentlige institutioner? Jeg har lige været inde og læse en Dinero-tråd (http://www.amino.dk/blogs/amino_blog/archive/2013/07/01/dinero-faktura-nu-med-ean-fakturering-til-det-offentlige-det-l-248-se.aspx) hvor jeg kan se at folk bøvler med at sende fakturaer med EAN-numre - er de problemer løst? -Søndergaard- |
Hej,
Jeg vil gøre mit bedste for at skære det ud i pap. :)
1: Ja, plus du også kan sende normale fakturaer fra Dinero.
2: De skal ikke linkes sammen, du sende e-fakturaen direkte fra Dinero.
3: Ja og nej... Du kan se et EAN nr. som en slags eletronisk postkasse, som alle offentlige institutioner og en del private virksomheder har. NemHandel er en offentlig udviklet teknologi der gør det muligt at sende elektroniske forretningsdokumenter (bl.a. fakturaer) via internettet til netop de elektroniske postkasser. Så vi i Dinero sender e-fakturaen til NemHandel, som automatisk sender den videre til modtageren med det givne EAN nr.
Så du kan altså nøjes med at sende dine fakturaer via Dinero. Vi sørger så for at sende dem til den korrekte modtager via NemHandel.
Vores service virker rigtig godt, og der bliver sendt rigtig mange e-fakturaer afsted hver eneste dag. Det vi ikke har været gode nok til er at give vores brugere en brugbar fejlbesked når det opstår en fejl. Den typiske fejl er at EAN nr. er udfyldt forkert, og det kvitterer vi med en "Der skete en fejl" besked, som jo ikke hjælper brugerne meget. Det er vi dog ved at få rettet op på, så der meget snart vil står i fejlbeskeden præcis hvad fejlen er.
Håber at det var svar på dine spørgsmål, og hvis ikke så må du endelig skrive igen.