Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress - fra 61 til 6113 requests/sekund

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg holder et par feriedage og der er blevet nørdet med alle de ting der er blevet udsat i tidens løb, blandt andet at få mine wordpress sider til at performe bedre, da WP performance out-of-the-box jo som bekendt ikke er den bedste - og så fordi det er sjovt at tune software :)

I stedet for at installere et af de gængse WP cache plugins, som jeg ikke helt tør stole på robustheden af efter sikkerhedshuller tidligere i år, fungerer denne cache ved hjælp af selve webserveren og ikke selve WP koden (det er egentlig lidt snyd at skrive WP klarer 6113 request/sekund, det er nginx der klarer ærterne, ville undgå en rodet titel Geeked).

For at gøre brug af det kræver det selvfølgelig at du har root adgang til din egen server og at du bruger nginx samt php-fpm eller php-fastcgi til at serve din(e) WP side(r). Har smidt en detaljeret howto på min blog, skriv også gerne hvilke performance gains du opnår hvis du prøver det af :)

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 02:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville ønske jeg forstod noget som helst..

Men det lyder vigtigt for dig, så stort tillykke! 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 06:46

Prøv at bruge en cachepath, i /dev/shm Stick out tongue så behøves du ikke vente på linux finder ud af den skal smide cache filerne i VFS Big Smile

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 10:13

Justin Timberlake:

Jeg ville ønske jeg forstod noget som helst..

Men det lyder vigtigt for dig, så stort tillykke! 

Hehe tak, det er nu lige så meget for mine slutbrugeres skyld og ikke mindst for Googles skyld, sider der loader hurtigt klarer sig alt andet lige bedre end langsommere sider i søgeresultaterne. Derudover er det rart at vide at der skal mange besøgende til før mine sider går i knæ :)

Lucas - Hosting4Real:
Prøv at bruge en cachepath, i /dev/shm Stick out tongue så behøves du ikke vente på linux finder ud af den skal smide cache filerne i VFS Big Smile

Jeg har lige givet det et forsøg, men det ser ikke ud til at have en målbar impact, hverken positiv eller negativ, på performance. Hvis der er en performance forskel på /run og /run/shm (som /dev/shm er et symlink til) er den ikke ret stor i dette tilfælde, der er tale om en virtuel server her, måske det har noget at sige?

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:21

Martin:

Hehe tak, det er nu lige så meget for mine slutbrugeres skyld og ikke mindst for Googles skyld, sider der loader hurtigt klarer sig alt andet lige bedre end langsommere sider i søgeresultaterne. Derudover er det rart at vide at der skal mange besøgende til før mine sider går i knæ :)

Lucas - Hosting4Real:

Jeg har lige givet det et forsøg, men det ser ikke ud til at have en målbar impact, hverken positiv eller negativ, på performance. Hvis der er en performance forskel på /run og /run/shm (som /dev/shm er et symlink til) er den ikke ret stor i dette tilfælde, der er tale om en virtuel server her, måske det har noget at sige?

Ved ik hvor meget du kan læse fra rammene hos Linode, burde ikke have stor impact, og tror den benchmarking der bliver lavet, er relativ simpel, så du tilgår ikke alle ressourcer (så vidt jeg kan se ud fra test resultaterne), det vil have en del større betydning hvis du tænker på optimering af hele din side - ihvertfald, for at minimere din time to first byte, for at minimere læse tiden på disken, samme grund til mange CDN netværk, bruger SSDs til storage, og så ellers smider en god mængde terabyte ram i deres pops :)

Men 6113 requests, burde være nok til de fleste sider ;) Tror dog resultatet vil ændre sig, hvis du indkludere alle ressourcer, etc (Du kan gøre det meget simpelt med jmeter).

Og self, nu laver du testen lokalt, læser 29.32MB per sekund, hvilket svare til 235 megabit + TCP overhead, så hvis du kun kan sparke 100mbit ud af maskinen, så vil du komme ned på omkring 2300 requests per sekund, så billeder/css/js oveni, og du vil måske være nede på 500 eller mindre - baseret på hvor stor siden er.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 50
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 10:29

Imponerende! :)

En anden strategi er at bruge Varnish forrest, og derudover integrere memcached i løsningen. Derved kan du bruge memcache som din interne cache i php.

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:00

larsmw:
En anden strategi er at bruge Varnish forrest, og derudover integrere memcached i løsningen. Derved kan du bruge memcache som din interne cache i php.

Memcache er ikke speciel hurtig og er faktisk bedst når man har flere servere. APC eller Zend Data Cache er typisk hurtigere end memcache. Faktisk er filsystemet i mange tilfælde den bedste cache da man undgår at aktivere PHP og NGINX kan dermed lynhurtigt sende indholdet afsted.

I modsætning til hvad mange tror er filsystemet faktisk smadrende hurtigt. Det er hardiske der er langsomme og ikke filsystemet. Hvis du har masser af RAM i din server vil filsystemet faktisk cache de senest filer og derfor er filbaseret cache og NGINX i mange tilfælde den bedste løsning.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:57

Torben Lundsgaard:

I modsætning til hvad mange tror er filsystemet faktisk smadrende hurtigt. Det er hardiske der er langsomme og ikke filsystemet. Hvis du har masser af RAM i din server vil filsystemet faktisk cache de senest filer og derfor er filbaseret cache og NGINX i mange tilfælde den bedste løsning.

'filsystemet', i hvilken form? Fordi hastighed kommer meget an på hvad for et fil system vi snakker om :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 50
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 12:07

Lucas - Hosting4Real:

Torben Lundsgaard:

'filsystemet', i hvilken form? Fordi hastighed kommer meget an på hvad for et fil system vi snakker om :)

Det er nok lidt svært at generalisere om hvad der er hurtigst. Hvis man sættet memcache forkert op så den bruger disk access, så er den klart langsommere end hvis man laver et filsystem i ram. Der er mange måder at få et website til at køre hurtigt! :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 12:15

larsmw:

Det er nok lidt svært at generalisere om hvad der er hurtigst. Hvis man sættet memcache forkert op så den bruger disk access, så er den klart langsommere end hvis man laver et filsystem i ram. Der er mange måder at få et website til at køre hurtigt! :)

Ved skam godt hvad optimeringsmetoder der findes :P Man er ikke performance engineer uden grund ;)

Men at sige 'filsystemet' er hurtigt, er lidt som at sige en gris kan flyve.. Kommer helt an på om den har vinger eller ej.

VFS er hurtigt ja, men memcache kan være mindst lige så hurtigt som en server - som du selv siger, kommer helt an på konfigurationen :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)