Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan markedsfører jeg min fars virksomhed/webshop? -Champagne alternativ

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min far er i år begyndt at sælge mousserende vin, helt specifikt "Krimart" der smager som, og ligner champagne, men er lavet i Ukraine. Det gør han igennem Krimart.dk - men det går lidt langsomt, og jeg vil sindssygt gerne bidrage til at markedsføre det.

Planen var at det skulle gøres på facebook, men det er meget svært at få folk til at "like" noget de ikke kender, så nu vil jeg høre om i har nogle idéer?

Både fysisk, og online, kom med nogle idéer som jeg kan udføre, det ville gøre mig så glad :-)

Jeg har tænkt på at kontakte: Bryllupsplanlæggere, vin-blogs, skoler (til afslutninger mm), limousineservices, er der andre der kunne være interesserede? -Krimart er et godt alternativ til Champagne, da det er meget billigere end champagne, og samtidigt laaaaangt bedre end Asti (nogle unge vil dog nok foretrække Asti, da den er langt sødere, og indeholder mindre alkohol)

Jeg ville sætte rigtigt meget pris på nogle idéer til hvem og hvordan krimart kan markedsføres!

Tak på forhånd
Nikolaj 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 20:29

Hvad med at komme ind i nogle butikker og stå, for at dele en lille shot ud, så folk kan smage det?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 20:32

Kontakt restauranter og hoteller, der holder selskaber - de har ofte brug for et prisvenligt alternativ til champagne - Hvis du har budget til det, så send dem et salgsbrev og en flaske - ellers må du prøve den hårde vej med mødebooking over telefonen :)

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Aug 11
Skrevet kl. 20:33

Tænker du supermarkeder eller vinbutikker?

Man kan kun købe over webshoppen, og til de messer som far deltager i, så jeg ved ikke om der er nogle butikker der vil lade os gøre det, uden at det er et produkt som de selv sælger

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Aug 11
Skrevet kl. 20:35

Fed idé!

Det er noteret!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:43

Send mig en kasse som smagsprøve - er den god skal jeg anbefale den her og der og alle vegne

:-) -) 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:44

nikosyv:
messer som far deltager i,

Hvorfor ikke lade dem der smager hans produkter på messerne, like og dele på facebook samtidigt mod "et ekstra glas" eller en anden lille reklamegave?

Tror de fleste har smartphones og nemt kan ligge ind...

:)

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:48

Måske spørge nogle messer om man måtte stå ved døren i X antal timer og dele glas ud til dem som kommer ind til messen. Og så ellers små med visitkort osv for at få navnet ud.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:55

Det er altid op ad bakke at markedsføre et produkt som ingen kender i et marked som konstant flyder over med nye produkter. I har sandsynligvis en ret bred målgruppe, så prøv at definere en mindre del og fokusere på dem i en periode.

Nr.1 Hvad med at høre leverandøren/producenten om de vil være med til at erobre DK og dermed betale en del af markedsføringsudgiften.

Nr.2 Hvis i har (rigeligt med) penge til det, så tal med en ekspert i online markedsføring. Jeg bruger Mohammad fra AdForce1 = adwords, youtube og facebook på én gang. De to sidste er primært for at øge genkendeligheden.

Nr.3 Forsøg at komme med i smagstests på go' morgen og go' aften Danmark, samt andre lignende relevante programmer. Måske er der nogle gode programmer på kvindekanalen Kanal 4.

Nr.4 sponsorér større og mindre events. Større kan være i forbindelse med modemesser eller lignende, mindre kan være kundeaftener i fx dametøjsbutikker - hvis i kan komme ind i Magasin på en kundeaften og servere gratis smagsprøver vil det være et ret stort skridt i den rigtige retning.

Nr.5 Få en stand på fx UP i Herning i området hvor de sælger vin, chokolade, krydderier m.m.

Nr.6 Lav samarbejder med firmaer som har god mediedækning. Lad os sige, at din fars 'champagne' smager skide godt sammen med Lakrids fra Johan Bülow. Hør dem ad om de er enige, og om i så ikke skal lave en event sammen.

Det vigtigste er at skabe en genkendelighed, så i opnår at folk føler sig 'trygge' ved at prøve jeres produkt.

Det var mine fem minutters brainstorming. Håber at du kan bruge bare lidt af det.

Mvh Jens

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Aug 11
Skrevet kl. 22:22

Tusind tak Jens, og jer andre, det er alt sammen rigtigt god feedback :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)