Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af brugte software licenser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og tænkt over om det er muligt og lovligt, at opkøbe brugte software licenser f.eks. licenser til Microsoft Office, fra firmaer som ikke gør brug af dem mere?

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:06

Det kunne jeg ikke forestille mig at man må, det er jo det samme med musik som er downloadet, købt og betalt, men du må ikke sælge det videre, det må man jo med et fysisk medie som en LP eller CD.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:18

Har bare hørt noget om at lovgivningen, omkring salg af brugte software licenser var blevet ændret.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:12

Når du køber en software licens, køber du brugsretten til softwaren, hvor du ved ibrugtagelse godkender en lang række af betingelser.

Det vil undre mig meget, hvis et softwarefirma ikke har skrevet at denne brugsret ikke kan overdrages til tredie part.

En OEM licens følger et fysisk produkt og må f.eks. ikke bruges på en anden pc.

Andre former for licenser køber firmaerne et licensbrev, der giver det specifikke firma brugsretten under særlige betingelser. Disse er iøvrigt ofte tidsbegrænset.

Du kan derfor ikke opgøre alle licenser under et, men skal tage stilling til hvert eneste licensaftale, som med garanti ændrer sig løbende.

Hvis du uretsmæssigt sælger en licens/brugsret, kan du forvente et krav på softwarens fulde pris x 2, samt omtale med titlen: pirat.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)