Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min Google pagerank burde være højere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at gå alt for meget i kedelige detaljer, så er en af mine hjemmesider efterhånden nået så vidt omkring at der er direkte links fra såvel danske techsider, og flere af de store udenlandske techmedier.

Siden er over 3 år gammel og der bliver fast smidt 3 til 7 artikler ud (5 circus) hver dag på hverdage.

Jeg kan via Analytics se at der er trafik fra over 20 - 30 forskellige hjemmesider (fra midt i artikler, feeds, prissammenligningssider, facebook osv) og min pagerank er på 3 på forsiden, hvilket er det samme som forummet og nogle af de "gamle" artikler.

Så kommer spørgsmåelt: Burde min forside ikke have højere pagerank end mit forum og nogle artikler der for længst er gået i glemmebogen og kan det passe at der faktisk nogle hjemmesider derude som ikke har den pagerank som de burde have?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ikke nødvendigvis.

Din interne linkning er med til at bestemme dit pagerank flow.

På mit firma website, har forsiden PR2 og de vigtigste undersider PR3 - helt bevidst.

Du kan se din interne linkning i Google webmaster værktøjet eller f.eks på siteliner.com (power 100 = links fra alle undersider)

Naturligvis er backlinks også med til at trække op, men som udgangspunkt (fordi man ofte har flest links til forsiden) er det den interne linkning, der har mest at sige på det punkt.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:45

Høy:
Så kommer spørgsmåelt: Burde min forside ikke have højere pagerank end mit forum og nogle artikler der for længst er gået i glemmebogen og kan det passe at der faktisk nogle hjemmesider derude som ikke har den pagerank som de burde have?

"Burde" og "rimelig" og "passende" og "[indsæt selv flere]" er fuldstændigt ligegyldigt når vi taler Pagerank.

Din sides pagerank bestemmes af pageranken for de sider du har links fra.

Pagerank er algoritmisk stigende med en faktor 8,5, så vidt jeg lige husker. Dvs. for at gå fra PR3 til PR4 skal du have 8,5 gange så meget link juice til din side. Så hvis du har lige i starten af PR3, skal du altså skaffe dine backlinks * 8,5 for at stigene en enkelt.

Det vigtige spørgsmål er nok faktisk hvorfor du går meget op i den synlige pagerank.

Rankings og antal besøg er meget vigtigere at arbejde med os se på.

Google kan finde på at sætte ens pagerank ned, bl.a. hvis de mistænker en for at sælge links.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 20:21

Tak for svarene. Tror nu ikke at jeg går mere op i det end alle andre, jeg undrede mig blot over det??
Sitet er helt legalt (altså ikke noget med købte links og links ind til sitet er naturlige links midt i andre artikler , altså fordi at det vi laver er i orden), men mit spørgsmål gik nu mere på om hvorfor at artikler kan opnå samme pagerank som en forside, især artikler der ikke bliver linket til?

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 20:25

Glem det, Jonas svarede på det, det overså jeg :-) takker..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)