Uden at gå alt for meget i kedelige detaljer, så er en af mine hjemmesider efterhånden nået så vidt omkring at der er direkte links fra såvel danske techsider, og flere af de store udenlandske techmedier. Siden er over 3 år gammel og der bliver fast smidt 3 til 7 artikler ud (5 circus) hver dag på hverdage. Jeg kan via Analytics se at der er trafik fra over 20 - 30 forskellige hjemmesider (fra midt i artikler, feeds, prissammenligningssider, facebook osv) og min pagerank er på 3 på forsiden, hvilket er det samme som forummet og nogle af de "gamle" artikler. Så kommer spørgsmåelt: Burde min forside ikke have højere pagerank end mit forum og nogle artikler der for længst er gået i glemmebogen og kan det passe at der faktisk nogle hjemmesider derude som ikke har den pagerank som de burde have? |
Ikke nødvendigvis.
Din interne linkning er med til at bestemme dit pagerank flow.
På mit firma website, har forsiden PR2 og de vigtigste undersider PR3 - helt bevidst.
Du kan se din interne linkning i Google webmaster værktøjet eller f.eks på siteliner.com (power 100 = links fra alle undersider)
Naturligvis er backlinks også med til at trække op, men som udgangspunkt (fordi man ofte har flest links til forsiden) er det den interne linkning, der har mest at sige på det punkt.