Hey Jeg skal have skiftet fra Inspiration4men.dk til Inspirationformen.dk (da folk har hintet, at det der med tal i domænenavne ikke duer :) ). Jeg anvender wordpress og et købt theme. Jeg er dog meget lidt skarp til alt det tekniske, men er så langt, at jeg ved, at duplicated content er noget hø og bør undgåes for enhver pris. Jeg søger derfor input til: - Hvordan jeg (nemmest + idiot proof) får flyttet alt indhold til det nye domæne - I samspil med ovenstående - hvordan gør jeg dette i henhold til duplicated content + får fortalt, at google skal indexe det nye domæne istedet for det gamle osv? - Hvad bør jeg ellers være opmærksom på? Råd, tips og tricks etc. - Sidst men ikke mindst: Det må meget gerne være på baby-sprog, da jeg som sagt ikke er über teknisk.
På forhånd tak. |
Hej Christian,
Det smarteste du nok kan gøre er ikke at flytte. Men i stedet 301-redirecte "Inspirationformen.dk" over til "Inspiration4men.dk". På den måde kan man tilgå sitet fra begge adresser.
En 301-redirect er en permanent pegning, som leder brugeren over på en destination du vælger.
Hvis du absolut ønsker at skifte domæne, skal du flytte alt indholdet over til det nye site og så lave en fuld 301-redirect fra din gamle side til det nye. Det vil sige at alle URL'er man går ind på, skal lede over til tilsvarende URL på det nye site. Jeg vil dog kraftigt anbefale den første løsning.
Redirecten kan laves direkte i din .htaccess fil (som ligger i roden af dit domæne).
Det du skal indsætte følgende under under "RewriteEngine on":
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^fradomæne.dk [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://tildomæne.dk/$1 [L,R=301]
Husk at udskifte "fradomæne" og "tildomæne" med dine domæner.
Hvis du skal bruge hjælp, til det smider du mig bare en PM eller en mail.