Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk told satser, hvor?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Braderup
Tilmeldt 19. Aug 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Jeg er Dansker bosat i Tyskland og derfor er jeg ved at starte virksomhed op her i grænseregionen, men jeg har ledt og ledt efter, hvor jeg kan finde tyske toldsatser på import af lædervarer fra et ikke EU land. I Danmark har vi via SKATs hjemmeside adgang til Vita, som oplyser at den danske told er 2,7% på denne type varer, kan jeg gå udfra at det er det er den samme i hele EU og hvis ikke, hvor finder jeg så den Tyske Zoll (told) sats?

Håber at jeg kan finde hjælp her eller råd til, hvor jeg kan søge denne oplysning.

Med venlig hilsen

Søren

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 23:13

Hej Søren

Kender ikke det direkte svar. I din situation ville jeg gribe knoglen og ringe til SKAT og spørge om de ved det. Ring også til Startvækst og hør om de ved hvor man finder informationen. Ved godt det er skud i tågen, men hvis du ikke får andre guldkorn herinde fra så er de værd at tage med.

Hvis du kan tysk så google løs på google.de. Brug evt google chrome browseren til at oversætte så du kan arbejde dig lidt rundt i diverse internetsider og fora.

Det er desværre ikke det nemme svar jeg kan give dig :)

Held og lykke.

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Braderup
Tilmeldt 19. Aug 13
Skrevet kl. 23:19

Hej Christian,

Kan fint tysk og har også googlet løst og tilmed kigget igennem på zoll.de (told.de), men har ikke kunnet finde noget tal, som jeg kunne på Vita. Er glad for dine råd, men er ikke sikker, at der er danske instanser der vil hjælpe mig, når jeg ligger virksomheden i udlandet (Tyskland), de får jo ingen skatte indtægt på det ;)

Ved godt at jeg i sidste ende må henvende mig på et Finanzamt i Tyskland, men Tyskland er MEGET bureaukratisk, så det kan tage uger og måneder at få svar den vej igennem, så ville blive rigtig glad for anden hjælp, hvis det er muligt? :)

Med venlig hilsen

Søren Smile

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 23:26

Hmm.

Næste besværlige bud er at finde andre webshops der importerer læder (måske som ikke er konkurrenter :) ) og hive fat i ejeren bag dem. Nok typisk de lidt mindre virksomheder hvor det er muligt at få kontakt til nogen lidt højere på stigen.

Igen besværligt arbejde, men bedste bud på stående fod haha.

Vigtigst af alt så giv ikke op ;)

Mvh

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:35
Fra Braderup
Tilmeldt 19. Aug 13
Skrevet kl. 11:50

Hej Ravn,

Mange tak, det var lige netop det svar jeg ledte efter :)

Med ønsket om en dejlig uge

Søren

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)