Hej Amino :) Jeg er Dansker bosat i Tyskland og derfor er jeg ved at starte virksomhed op her i grænseregionen, men jeg har ledt og ledt efter, hvor jeg kan finde tyske toldsatser på import af lædervarer fra et ikke EU land. I Danmark har vi via SKATs hjemmeside adgang til Vita, som oplyser at den danske told er 2,7% på denne type varer, kan jeg gå udfra at det er det er den samme i hele EU og hvis ikke, hvor finder jeg så den Tyske Zoll (told) sats? Håber at jeg kan finde hjælp her eller råd til, hvor jeg kan søge denne oplysning. Med venlig hilsen Søren |
Hej Søren
Kender ikke det direkte svar. I din situation ville jeg gribe knoglen og ringe til SKAT og spørge om de ved det. Ring også til Startvækst og hør om de ved hvor man finder informationen. Ved godt det er skud i tågen, men hvis du ikke får andre guldkorn herinde fra så er de værd at tage med.
Hvis du kan tysk så google løs på google.de. Brug evt google chrome browseren til at oversætte så du kan arbejde dig lidt rundt i diverse internetsider og fora.
Det er desværre ikke det nemme svar jeg kan give dig :)
Held og lykke.
Christian