Jeg bruger Euroline som indløser, og med min aftale går der 7 dage fra at betalingen sker til at jeg har pengene. (det er nok forskelligt fra aftale til aftale)
Så mit spørgsmål er: Sender du en faktura til kunden lige efter købet (hvor der så står at de skal betale x antal kroner selvom der jo er betalt, men du har ikke registreret indbetalingen)
Eller venter du (som i mit tilfælde mindst 7 dage, indtil du har modtaget indbetalingen) med at sende fakturaen indtil betalingen er modtaget? Er denne løsning acceptabel over for erhvervskunder?
Hvis det har nogen indflydelse, så bruger jeg billys billing.
Vores faktura ryger automatisk ud med det samme, vi har også EUROLINE og pengene kommer som standard efter 7 dage. Altså I har jo pengene med det samme, de står bare ikke på jeres konto. Men de er jo "reserveret" til jer.
Jeg er ikke så bange for at jeg ikke får pengene, det er mere at der står på fakturaen at beløbes skal indbetales, men når jeg har modtaget pengene bliver de bogført og der står at det er betalt.
Jeg er ikke så bange for at jeg ikke får pengene, det er mere at der står på fakturaen at beløbes skal indbetales, men når jeg har modtaget pengene bliver de bogført og der står at det er betalt.
Giver det mening??
Ikke helt men du skal altid bogføre det du har faktureret - uanset betalt eller ikke- Ender du med ikke at få penge, kan du tilbageføre, men først og fremmest- du skal bogføre det på den dag du har faktura - læs HVORNÅR SKAL JEG BOGFØRE EN FAKTURA
Sådan ser fakturaen ud når kunden har betalt i webshoppen men jeg har ikke registreret indbetalingen i billys billing. Men sender jeg denne til kunden, ser det jo ud som om at de skal betale igen.
Det ser sådan ud når kunden har betalt i shoppen og jeg efter 7 dage har modtaget betalingen og registreret den. Her viser den at der er betalt, men kan først sendes minimun 7 dage senere end købet er fortaget.
Lav en konto i Billy's, som hedder fx "tilgodehavende Euroline" og marker fakturaen som betalt til den konto fremfor banken.
På den måde fremstår fakturaen korrekt som betalt og du har styr på dit tilgodehavende i forhold til Euroline.
Når betalingen kommer til din bankkonto, så laver du en postering, hvor du omfordeler tilgodehavendet fra "Tilgodehavende Euroline" til bankb og evt. gebyrkonto.
Den med at den kun kan sendes 7 dage efter modtaget betaling ringer ingen klokker her - men BB support kan sikkert svare dig
Det er er problemet med bogføringsprogrammer - de er fine og laver ikke selv fejl ofte - men den der bogfører skal vide hvordan TROR jeg ud fra det du spørger om
Der er ikke mange andre måder efter reglerne. Man KAN jo bogføre efter hvad banken viser - men så skal man jo korrigere det hele - både hvad moms angår - hvert kvartal - og i regnskabet - så det er helt enkelt måden at gøre det på for alle - og alle normale virksomheder gør det sådan